افزايش توليد و صادرات «ذوب»

13:25 - 1400/01/25
ذوب آهن با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش دارد تولید را حفظ کرده و افزایش دهد و همچنين برنامه‌ها و پروژه‌هاي كاهش قيمت تمام شده نيز در این مجموعه تداوم می‌یابد.

تمهیدات ذوب آهن

روابط عمومی: احمد صادقی با اشاره اینکه از نیمه دوم دی ماه تا آخر سال 1395 تمام توليد ذوب آهن به كشورهاي حوزه خليج فارس ، اروپا صادر شد، تاکید کرد: امسال با برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم تولید را حفظ کرده و افزایش دهیم و همچنين برنامه‌ها و پروژه‌هاي كاهش قيمت تمام شده نيز تداوم می‌یابد. صادقی با اشاره اینکه کوره بلند شماره یک تا چند ماه دیگر راه اندازی مي‌شود، اظهار کرد : میزان صادرات شرکت در سال گذشته 700 هزار تن بود كه امسال با صادرات 500 هزار تن چدن قصد داریم میزان صادرات را به یک میلیون و 500 هزار تن ارتقا دهیم.

صرفه‌جویی برق

در همین حال خبرهای رسیده نشان می‌دهد بيشترين توليد و صرفه جويي در مصرف برق ذوب آهن در سال 95 رقم خورد. شيرازي؛ مدير توليد و توزيع برق شركت با بیان مطلب فوق گفت : در تابستان سال 1395، نيروگاه‌هاي برق ذوب آهن با توليد حداکثر و مداوم در سه ماهه تابستان، بيشترين توليد برق در تابستان را ثبت كردند؛ به طوري كه ميزان برق توليدي داخلي ذوب آهن در اين سه ماهه حدود 414.040 مگاوات ساعت شد ( ميانگين توليد 185 مگاوات در ساعت شد ). بدين ترتيب علاوه بر تامين برق مصرفي ذوب آهن حدود 10.850 مگاوات ساعت برق به مديريت شبكه برق كشور فروخته شد. طبق تفاهم مبادله شده میان ذوب آهن اصفهان و شركت برق منطقه‌اي اصفهان، حدود 28 ميليارد ريال با عنوان تخفيف همكاري صنايع در تابستان، در صورتحساب برق خريداري بهمن ماه 1395 منظور شد.