نگاهی به نوسانات ارزهای جهانی در صبح چهارشنبه

12:39 - 1400/01/25
پس از رشد شب گذشته شاخص دلار ایالات متحده، این نماگر در ساعات سپری شد از معاملات صبح امروز در بازارهای آسیایی نوسانات مختصری را پشت سر گذاشته است.

در این معاملات شاهد تضعیف ارزش دلار در برابر پوند انگلیس و ین ژاپن هستیم و در مقابل نیز بیشترین رشد این ارز نیز در برابر دلار استرالیا بوده است. تحلیلگران بازار ارز معتقدند که در این روزها باشد اتخاذ رویکرد محتاطانه میان فعالان بازار ارز تا پیش از انتشار گزارش بازار کار ایالات متحده در روز جمعه باشیم و به همین دلیل نیز انتظار نوسانات نه چندان ملموسی در بازار ارز می رود. گفتنی است که نتیجه گزارش‌های مرتبط با سطح اشتغال ایالات متحده تاثیر شایانی بر تغییرات نرخ بهره مد نظر بانک مرکزی ایالت متحده خواهد داشت و به همین دلیل نیز اهمیت زیادی برای فعالان بازار ارز دارد. در عین حال طی ساعات آینده گزارش های اقتصادی مهمی همچون تولیدات صنعتی آلمان، تراز تجاری فرانسه و شاخص قیمت مصرف‌کننده سوییس منتشر خواهد شد که انتشار این گزارشها می‌تواند سمت و سوی بازار ارز را در روز چهارشنبه مشخص کند.

تا این لحظه از معاملات روز جاری در بازارهای ارز آسیایی شاخص دلار ایالات متحده با تزلزلی اندک در سطح 101/8 واحد قرار گرفته است.