پاسخ دولت به سوال FATF مجمع/ اتفاق جدیدی در راه است؟

12:09 - 1400/01/21
درحالی که بی تکلیفی در خصوص لوایح FATF به نوعی عادی شده بود و به نظر نمی رسید که تحولی در این خصوص اتفاق بیفتد که دبیر مجمع از پاسخ دولت به پرسش های مجمع در این باره خبر داده است. آیا اتفاق جدیدی در راه است؟

به گزارش «دنیای بورس»، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت پاسخ سوالات اعضای مجمع درباره FATF را داده است، به «راه دانا» گفته است: نتیجه بعد از بررسی پاسخ دولت و تشخیص مصلحت امور توسط اعضا اعلام می‌شود.

رضایی درباره روند بررسی لوایح FATF گفته، اعضای مجمع تشخیص اعضای تحصیلکرده و نخبه‌ای هستند که غالبا در اداره کشور تجارب بالایی دارند، دولت چند روزی است که پاسخ سوالات مجمع تشخیص را داده است. سوالات را بین اعضا تقسیم کرده‌ایم. ان‌شاءالله بعد از مطالعه اعضا در هفته‌های آینده ما جلسات را ادامه می‌دهیم. پیش تر عنوان شده بود که مهلت زمانی مجمع در خصوص لوایح FATF به پایان رسیده و به همین دلیل لوایح میتواند اتوماتیک وار تصویب شود. حالا اما به نظر میرسد با دستورکار مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدابیر دولت رویکرد جدیدی درباره تعیین تکلیف لوایح FATF در پیش گرفته شود. البته برخی همچنان معتقدند تا زمانی که در تحولات جهانی در خصوص ایران اتفاق خاصی نیفتد، ایران همچنان سعی دارد روند بی تکلیفی در این خصوص را در پیش گیرد. این نوع رویکرد به صحبت های چند روز پیش مصباحی مقدم از اعصای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره دارد. سیاست مداران و تصمیم سازان به نظر باید هر چه زور در خصوص این لوایج تصمیم نهایی را بگیرند، چرا که کارگروه FATF در بیانیه ای آخرین مهلت به ایران را تا بهمن ماه عنوان کرده و بعد از آن را به هیچ وجه قابل قبول ندانسته است.