فیات به ایران بر می‌گردد؟

09:15 - 1400/01/18
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از شروع دوباره فعالیت خودروسازی فیات در ایران با ارایه چند محصول مختلف با برنامه تولید مشترک خبر داد.

تسنیم: میثم رضایی در رابطه با فعالیت دوباره شرکت فیات در ایران و اخذ مجوزهای قانونی لازم در این حوزه تصریح کرد: در این قرارداد مشترک قرار بر این است که به واسطه دانش فنی و توانایی گروه فیات در طراحی، تولید و تامین خودروهای سواری و تجاری سبک و نیاز ما به آموزش فنی، اطلاعات و پشتیبانی در این رابطه ، فیات امتیاز تولید انحصاری، فروش و خدمات پس از فروش در بازار ایران را به شرکت آرتمن موتور کیش نماینده رسمی فیات در ایران اعطا کند.

فیات همچنان امکان فعالیت در ایران را دارد اما به دلایلی فعالیت‌ها متوقف شد که با تغییراتی مدیریتی شاهد ورود محصول‌ها و همچنین تولید مشترک برند فیات در ایران خواهیم بود.

طبق قرارداد، 16 محصول برای همکاری تولیدی و وارداتی پیش بینی شد که با توجه به نیاز بازار، استانداردهای داخلی و همینطور قوانین صنعت خودروی ایران انتخاب و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین ارایه محصول‌ها به صورت CBU خواهد بود و پس از آن می تواند به صورت گام به گام در یک برنامه زمان بندی توسعه و بهبود یابد و پس از فراهم سازی زیر ساخت‌ها نسبت به تولید محصول‌ها به شکل CKD اقدام کند.