تصمیم FATF در مورد ایران

16:31 - 1400/01/17
گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) اعلام کرد: با توجه به پایبندی تهران به تعهدات خود، همچنان این محدودیت ها را معلق نگه خواهد داشت.

گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) که اقدامات تنبیهی علیه ایران را به مدت یک سال متوقف کرده بود، روز جمعه اعلام کرد: با توجه به پایبندی تهران به تعهدات خود، همچنان این محدودیت ها را معلق نگه خواهد داشت. این گروه در گزارش خود گفته است که پیشرفت‌های ایران در ارتباط با اجرای برنامه‌های نظارت مالی را مورد بحث قرار داده و پیشرفت‌های ایران را تصدیق می‌کند. بر همین اساس با ادامه تعلیق اقدام‌های مقابله‌ای این نهاد علیه ایران، موافقت شد. با این رای، معدود دولت‌هایی که تلاش خود را برای ارائه تصویری منفی از کشورمان متمرکز کرده بودند، عملا ناکام شدند.

حمید بعیدی‌نژاد؛ سفیر ایران در انگلیس و عضو تیم ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای در خصوص تصمیم این کارگروه گفت: كشورهاي اروپايي و كشورهاي بزرگ اقتصادي جهان با اين تصميم خود، امكان توسعه روابط بانكي و مالي خود با ايران را كه يكي از اهداف عمده تفاهم هسته‌اي برجام مي‌باشد، تضمين کردند. پیش از این گروه بین‌المللی اقدام مالی اعلام کرده بود:  این کارگروه در جلسه این هفته در والنسیا در مورد وضعیت ایران تصمیم‌گیری می‌کند.