پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

13:47 - 1400/01/25
پس از رشد 1/5 درصدی قیمت طلا در هفته جاری و ثبت دومین رشد متوالی هفتگی قیمت این محصول، فعالان بازار فلزات قیمتی از احتمال قرار‌گیری قیمت در محدوده 1240 تا 1290 دلار در هفته پیش رو خبر می‌دهند.
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

پاسخ دهندگان به نظرسنجی موسسه پلاتس در زمینه روند قیمت طلا در هفته آینده به دودسته تقسیم شده‌اند و در حالی که برخی آنها به ادامه روند رشد قیمت طلا در هفته پیش رو اعتقاد دارند، گروهی نیز از احتمال اصلاح قیمت پس از رشد دو هفته اخیر خبر می‌دهند. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، بازه قیمت 1240 تا 1290 دلار برای معاملات طلا در هفته آینده متصور است.

قیمت طلا در معاملات آتی بازار کامکس در هفته‌ای که گذشت با رشدی 1/5 درصدی از 1271 دلار نیز فراتر رفت و بدین ترتیب قیمت این محصول نسبت به نهم ماه می‌ که شاهد ثبت کمترین قیمت طلا در ماه جاری بودیم افزایشی بیش از 4/5 درصد را به ثبت رساند. تضعیف دلار در هفته‌های اخیر یکی از دلایل اصلی قوت گرفتن معاملات طلا به حساب می‌آید.

ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر رونق معاملات طلا در بازارهای آتی، شاهد وجود تقاضای فیزیکی مناسب برای طلا از سوی چین و هند هستیم که مثبت ماندن پریمیوم‌های معاملاتی طلا در بیشتر اوقات سپری شده از سال جاری گواهی بر این مدعا به حساب می‌آید.