جلسه علنی دادگاه کنتورسازی ایران به زودی برگزار می‌شود

«آکنتور» در آستانه برگزاری مجمع

13:45 - 1400/01/25
  کنتورسازی ایران که از شهریورماه سال گذشته تاکنون متوقف است، حاشیه‌های بسیاری را میان سهامداران به‌همراه داشته است. بعد از ارسال پرونده این شرکت به قوه قضاییه و شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار، اینک انتشار آگهی برگزاری مجمع فوق العاده این شرکت، تازه‌ترین خبر مهم برای سهامداران به‌شمار می‌رود. جعفر جمالی؛ معاونت حقوقی سازمان بورس می گوید: این مجمع به دلیل انتخاب حسابرس و بازرس قانونی برگزار می‌شود تا با شفاف‌سازی بیشتر، سهامداران در جریان وضعیت شرکت قرار بگیرند.
«آکنتور» در آستانه برگزاری مجمع

بیش از 8 ماه از توقف نماد کنتورسازی ایران می‌گذرد، شرکتی که در این مدت با تخلف‌های متعدد، سهامداران را با سردرگمی بسیاری مواجه کرد. تخلف حسابرسان ، مدیران عامل و شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار تازه‌ترین خبرهایی بود که در خصوص این شرکت پرماجرا بیان شده بود. حال، بعد از گذشت این مدت طولانی ، انتشار آگهی برگزاری مجمع این شرکت در روزنامه اطلاعات (به تاریخ 2خرداد) پرسش‌های بی‌شماری را برای سهامداران حقیقی این نماد بورسی به همراه داشته است.

در همین زمینه؛ «دنیای بورس» در گفتگو با جعفر جمالی؛ معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار تازه‌ترین وضعیت «آکنتور» را جویا شده است. وی در ابتدا با اشاره به برگزاری مجمع این شرکت می‌گوید: سازمان بورس و اوراق بهادار برای شفاف‌سازی در خصوص وضعیت این شرکت تکلیف کرده است که طبق موعد مقرر مجمعی برای انتخاب حسابرس و بازرس قانونی برگزار شود. وی می‌گوید: حسابرس باید تازه‌ترین صورت مالی‌های این شرکت را منتشر کند تا سهامداران در جریان وضعیت شرکت قرار بگیرند که این موضوع در راستای دفاع از حقوق سهامداران و آگاهی بیشتر انجام می‌گیرد.

معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین تصریح می‌کند: موضوع دوم در خصوص کنتورسازی ایران رسیدگی به پرونده تخلفات در دادسرای قوه قضاییه است. در تحولات مدیران ارشد شرکت تفهیم اتهام و بازداشت شده اند. در همین خصوص چند مقام دیگر که در این مدت با مدیرعامل همکاری داشته‌اند نیز بازداشت شده و پرونده آنان در مرحله تحقیق قرار دارد. وی در پایان گفت: به دلیل اینکه پرونده به طور مستقیم زیرنظر قوه قضاییه قرار دارد امکان ارائه جزئیات وجود ندارد ، اما مطمئنا زمان زیادی تا برگزاری جلسه علنی دادگاه نمانده است.

آگهی مجمع عادی به طور فوق العاده کنتورسازی ایران (روزنامه اطلاعات؛ 2 خردادماه/ ص 7)

«آکنتور» در آستانه برگزاری مجمع10