تحولات بازار جهانی ارز در شروع این هفته

13:44 - 1400/01/25
پس افت قابل ملاحظه ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در هفته گذشته، صبح امروز شاهد بهبود نسبی معاملات بر روی این ارز هستیم هر چند که میزان رشد شاخص دلار تا این لحظه محدود است.
تحولات بازار جهانی ارز در شروع این هفته

شاخص دلار در ابتدای معاملات ارز در بازارهای آسیایی باز هم متزلزل عمل کرد اما در ادامه سیری صعودی را در پیش گرفت. پس از بالا گرفتن بحث فشار رئیس جمهور آمریکا بر  اداره تحقیقات فدرال در زمینه پرونده  ارتباط مشاور امنیت ملی کاخ سفید با روسیه و همچنین انتشار چند گزارش ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا، دلار در هفته گذشته به شدت تحت فشار قرار گرفت به گونه‌ای که پایین‌ترین سطح خود در مقابل یورو را در شش ماه گذشته تجربه کرد و همچنین افتی 2 درصدی را در برابر ین ژاپن به ثبت رساند.

پس از این برهه شاهد هستیم که در روز جاری سرمایه گذران به امید خروج دلار از کانال نزولی دست به کار خرید شده‌اند و همین امر کمی از این ارز حمایت کرده است. با این وجود ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی از رشد ملموس ارزش دلار جلوگیری کرده است. در عین حال این هفته قرار است پیش نویس بودجه فدرال از سوی دولت ترامپ منتشر شود و همچنین برخی اعضای بانک مرکزی آمریکا نیز در نشست‌هایی به موضع‌گیری در زمینه احتمال افزایش نرخ بهره این کشور در ماه آینده میلادی خواهند پرداخت. بدین ترتیب سرمایه گذران در این هفته کمی محتاط‌تر عمل خواهند کرد تا رفته رفته با انتشار جزئیات موضوعات ذکر شده سمت و سوی فعالیت خود را مشخص کنند.

تا این لحظه از معاملات روز جاری شاخص دلار ایالات متحده با رشدی 0/15 درصدی در سطح 97/29 واحد قرار گرفته است.