بروز اختلال ۲ روزه در تولید خودرو؟

13:23 - 1400/01/25
رئیس انجمن قطعه‌سازان با اعلام اینکه آتش سوزی یکی از بزرگترین شرکت‌های قطعه ساز کشور خط تولید دو شرکت خودروسازی را در دو روز‌ آینده با مشکل روبه‌رو کرده است، می‌گوید: هنوز خسارت اولیه این حادثه مشخص نشده است.

تسنیم: رضا رضایی در رابطه با حادثه شب گذشته آتش سوزی یک شرکت بزرگ قطعه سازی خودرو (قطعه‌سازی کروز) گفت: شب گذشته انبار 5 هزار متری یکی از شرکت‌های قطعه سازی بزرگ کشور دچار حریق شد و خسارتی را به این شرکت وارد کرد. وی با اعلام اینکه این انبار سه طبقه بوده و مواد پلاستیکی اولیه را نگهداری می‌کرد، تاکید می‌کند: هنوز میزان خسارت وارده مشخص نشده و قرار است در کمیته‌ای با حضور مسئولان مربوطه این موضوع ارزیابی و اعلام شود اما در مجموع انجمن قطعه سازان برای کمک به این شرکت جهت تامین مواد اولیه شرکت‌های خودروسازی اعلام آمادگی کرده است.

رئیس انجمن قطعه سازان در رابطه با اینکه آتش سوزی این انبار تا چه میزان خط تولید شرکت‌های خودروسازی را با مشکل روبه‌رو می‌کند؟ گفت: شرکت‌های خودروسازی یکی دو روز در تامین مواد اولیه خود با مشکل روبه‌رو شوند اما این شرکت با توجه به توانمندی خود این موضوع را به زودی برطرف خواهد کرد تا خط تولید خودروسازان با مشکل روبه‌رو نشود. همچنین امروز صبح جلسه اضطراری در این شرکت با حضور قطعه سازان بزرگ، نمایندگان خودروسازان کشور، نماینده استاندار و نماینده سیاسی فرماندار تهران برگزار شد تا ضمن علت‌یابی، شرایط برای تولید مجدد این کارخانه فراهم شود.  نادر سخا؛ مدیرعامل شرکت کروز نیز در گفت‌وگوی کوتاهی در این باره تاکید کرده: کمیته بحران در شرکت کروز تشکیل شده و تلاش داریم کمترین اختلال در عرضه قطعات به خطوط تولید خودروسازان ایجاد شود.