سد سازمان در برابر عرضه «پرداخت»

نماد شرکت به‌پرداخت در بازار دوم بورس درج نماد شد. بانک ملت به عنوان سهامدار عمده در حالی از عرضه اولیه سهام این شرکت تا پایان سال خبر داد که مقامات سازمان بورس همسو با گفته‌های پیشین شاپور محمدی، زمان عرضه اولیه «پرداخت» را سال آینده می‌دانند.

در حالی شرکت به‌پرداخت ملت با نماد «پرداخت» در بازار دوم بورس درج نماد شد که زمزمه‌‌ها در خصوص زمان عرضه اولیه‌ آن متفاوت است. برهمین اساس، طی روزهای اخیر در نشست معارفه این شرکت بانک ملت به عنوان سهامدار عمده، زمان عرضه اولیه سهام این شرکت را تا پایان سال جاری بیان کرد، این در حالی است که پیش‌تر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از عدم ارائه مجوز برای عرضه اولیه تا پایان سال خبر داده بود. در همین زمینه «دنیای بورس» در گفتگو با مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را پیگیری کرد.
حسن امیری، معاون سازمان بورس طی گفتگویی بیان کرد: درج نماد به منزله عرضه اولیه نیست. ممکن است که درج بسیاری از نمادها طی روزهای پایانی سال صورت گیرد، اما عرضه اولیه به سال آینده موکول می‌شود. همچنین غلامرضا ابوترابی، معاون نظارت بر بورس‌ها نیز در این زمینه گفت: با توجه به اینکه تنها چند روز دیگر به پایان فعالیت بازار مانده است، از لحاظ بنیادی عرضه اولیه استراتژی درستی به‌شمار نمی‌رود. وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط مطمئنا عرضه اولیه نماد «پرداخت» نیز به سال آینده موکول می‌شود.

Submitted by admin on