پیش بینی مجلسی ها از بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۹

14:41 - 1400/01/21
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش چشمگیر و بی سابقه قیمت مسکن، در ماه‌های آینده بازار مسکن را به رکودی حداقل ۳ تا ۴ ساله می‌رساند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی گفت: انتظار می‌رود با افزایش چشمگیر و بی سابقه قیمت مسکن، بازار در ماه‌های آینده وارد یک وضعیت رکودی به مدت حداقل سه تا ۴ سال شود، حال به طور طبیعی با تشدید وضعیت رکودی، قیمت مسکن حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آینده بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال جاری، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر قیمت مسکن حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته و این مسئله مشکلات بسیاری را برای خریداران واقعی ایجاد کرده است. مشکل اصلی این است که خریداران قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را نداشته و این مسئله موجب شده که فضا برای دلالان و سفته بازان جهت معاملات مسکن فراهم شود.

روند کنونی قیمت مسکن آشفته و لجام گسیخته است

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس ادامه داد: روند کنونی قیمت مسکن آشفته و لجام گسیخته است و وضعیت قیمت‌ها در این حوزه هیچ مبنای کارشناسی و اقتصادی ندارد.

وی افزود: بر اساس سوابق گذشته روند بازار مسکن به صورت سینوسی بوده، یعنی آنکه قیمت مسکن در یک بازه زمانی بالا رفته و پس از آن بازار وارد یک رکود می‌شد، اما در دو سال اخیر شاهدیم که بر خلاف روند گذشته، قیمت مسکن در این مدت به صورت مداوم افزایش یافت و این وضعیت با روند‌های پیشین تفاوت داشت.
ورود بازار مسکن به رکود ۳ تا ۴ ساله  در ماه‌های آینده  

یوسفی ادامه داد: انتظار می‌رود با افزایش چشمگیر و بی سابقه قیمت مسکن، بازار در ماه‌های آینده وارد یک وضعیت رکودی به مدت حداقل سه تا ۴ سال شود، با این تفاسیر باید شاهد رکود بازار باشیم، حال به طور طبیعی با تشدید وضعیت رکودی، قیمت مسکن حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وضعیت کنونی بازار مسکن نشان دهنده بی برنامگی دولت در عرصه ساخت و ساز است، در شرایط فعلی قیمت‌ها آنقدر افزایش یافته که بسیاری از مردم قدرت خرید ندارند و عده‌ای دلال اقدام به خرید و فروش می‌کنند.