دست رد بازار مسکن به حمایت‌های کرونایی + جدول

14:37 - 1400/01/21
به گفته یکی از مشاوران املاک بخش مرکزی پایتخت تعداد قرار دادهای اجاره درتابستان امسال نسبت به سال های گذشته تغییر نداشته و مالکان به سقف افزایش قیمت و تمدید اجاره چندان پایبند نبودند.
دست رد بازار مسکن به حمایت‌های کرونایی + جدول

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از اقتصادنیوز ، تابستان، فصل داغ جا به جایی هاست و بیشتر مستاجران تلاش می کنند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید وضعیت قراردادهای اجاره خود را نهایی کنند .

سیاست دولت تاثیری در بازار اجاره داشت؟

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، سیاست هایی از سوی ستاد ملی کرونا پیش بینی شد که کمترین جا به جایی ها رخ دهد و بیشتر مستاجران با افزایشی بین 20 تا 25 درصد قرار دادهای خود را تمدید کنند . هرچند به گفته مشاوران املاک این سیاست ها تاثیر چندانی بربازار اجاره نداشت.

بی توجهی مالکان به سقف افزایش قیمت و تمدید اجاره
به گفته یکی از مشاوران املاک بخش مرکزی پایتخت، تعداد قرار دادهای اجاره درتابستان امسال نسبت به سال های گذشته تغییر نداشته و مالکان به سقف افزایش قیمت و تمدید اجاره چندان  پایبند نبودند . هرچند این تصمیم بر جو روانی بازار تاثیر گذاشته و در کوتاه مدت  ترمز افزایش بی قاعده نرخ اجاره بها را کشید  و قانون نیز پشت مستاجرانی آمد که قصد داشتند درصورت افزایش سقف تعیین شده (25 درصد) قرار دادهای خود را تمدید کنند .

به گفته یکی از مشاوران املاک در شهریورماه  فایل هایی که با نرخ میانگین منطقه تفاوت معناداری داشته باشد کم تر پیشنهاد می شود.

تازه ترین گزارش بانک مرکزی از بازار اجاره مسکن نیز نشان می دهد در مرداد، کرایه مسکن در تهران 27.4 و در کل مناطق شهری کشور 30.6 درصد نسبت به مرداد 98 افزایش یافته است.

در جدول زیر نرخ اجاره بهای آپارتمان های منطقه 6 تهران که متراژ آنها بین 120 تا 150 متر است می آید؛