رهام در سایپا می ماند| تایید و تکذیب + تصویر

12:27 - 1400/01/21
اسامی خودروهای جایگزین پراید اگر چه همچنان متعددند و بارها تایید و تکذیب شدند که که منابع رسمی می گویند تولید رسمی خودروی جدید «رهام» با حضور چینی ها در دستور کار سایپاست.
رهام در سایپا می ماند| تایید و تکذیب + تصویر

به گزارش «دنیای بورس» برخی شنیده‌ها حاکی از آن بود که قطع همکاری خودروسازی برلیانس چین با سایپا پروژه پلت‌فرم ملی SP10 (رهام) را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است؛ اما برخی منابع رسمی در سایپا گفته اند حال با تدابیری که در سایپا اندیشیده شده، گفته می‌شود تولید رسمی این خودرو نیز در دستور کار سایپا قرار دارد.

روزنامه «هفت صبح» در گزارشی نوشته است، بالاخره تصاویری از خط تولید رهام منتشر شد تا مشخص شود عزم سایپا برای تولید این محصول جدی است. یکی از سایت های خبری حوزه خودرو با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود درخصوص شروع تولید رهام مهر تایید زد.

رهام که از شاسی و پلتفرم قدیمی تویوتا، موتور و جعبه دنده مشترک با برلیانس ۳۳۰، خطوط طراحی نزدیک به بیوک اکسل ۲۰۱۶ بازار چین داشته و از امیدهای دومین خودروساز کشور برای جایگزینی یک محصول وطنی با خودروهای مدرن خارجی است که به علت تحریم های آمریکا بازار ایران را ترک کرده‌اند. این خودرو که طبق ادعای برخی از منابع آگاه توسط حسین سلیمانی طراح جوان این شرکت خلق شده قرار است در رده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان روانه بازار مصرف شود در حالی که باید برای موفقیت رقبای قدری نظیر دنا پلاس توربو و چری آریزو۵ را از پیش رو بردارد.