عرضه‌های تعیین‌کننده بورس کالا

درآمدی بر معاملات کالایی دوشنبه (13 خرداد)

11:25 - 1400/01/21
بورس کالا در دادوستدهای امروز میزبان چندین محصول مهم و اثرگذار است. افت قیمت‌ها در بازار جهانی و کاهش نرخ ارز در بازار آزاد می‌تواند در کاهش انگیزه تقاضا موثر باشد؛ با این حال شکاف بین نرخ‌های نیمایی و آزاد همچنان محرک نسبی تقاضاست.
درآمدی بر معاملات کالایی دوشنبه (13 خرداد)

دنیای بورس: معاملات امروز بورس کالا در دسته‌های صنعتی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دنبال می‌شود. در این میان باز هم معاملات گروه صنعتی از دو لحاظ هم‌زمانی با دادوستدهای بورس تهران و هم از نظر اثرگذاری مستقیم و قطعی‌تر بر درآمد شرکت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در این گروه امروز شاهد عرضه‌ انواع ورق‌های فولاد مبارکه، کاتد و مفتول مسی شرکت ملی مس، سبد تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان و سبد میلگرد آذر فولاد امین هستیم. همچنین مفتول مسی چندین شرکت غیر بورسی در کنار شمش روی شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در این جلسه عرضه خواهد شد.

نکته قابل تامل در این جلسه رشد قابل‌توجه نرخ‌ پایه محصولات است. به نظر می‌رسد حضور تقاضای حداقلی برای این محصولات بتواند به خودی خود نشانه مثبتی از تحقق درآمدهای مورد انتظار برای این شرکت‌ها باشد. بنابراین رصد این معاملات به مخاطبین توصیه می‌شود. «دنیای بورس» در ادامه به تکمیل اطلاعات این گزارش خواهد پرداخت.