عقب‌نشینی انتظارات تورمی در معاملات کالایی

معاملات کالایی سه‌شنبه (7 خرداد)

11:24 - 1400/01/21
همزمان با بازگشت نرخ دلار در بازار آزاد به کانال 13 هزار تومانی، معاملات محصولات پایه صنعتی در بورس کالا نیز با آرامش نسبی و در مواردی با عقب‌نشینی قیمت‌ها دنبال می‌شود. بی‌شک معامله‌گران بازارهای مختلف خودآگاه یا ناخوداگاه از نوسان نرخ ارز اثر می‌پذیرند. به عبارتی دلار می‌تواند دماسنجی از انتظارات تورمی در بازارهای مختلف همچون مسکن و کالا باشد. این موضوع تا حدود زیادی در دادوستدهای امروز بورس کالا مشهود است.
معاملات کالایی سه‌شنبه (7 خرداد)

دنیای بورس: جلسه امروز دادوستدهای بورس کالا در دسته محصولات صنعتی بستر عرضه شمش فولادی «کچاد»، مفتول مسی 4 تولیدکننده از جمله «فملی»، شمش روی گسترش صنایع روی ایرانیان و سبد مخلوط ذوب‌آهن بود.

در این جلسه شرکت چادرملو 16 هزار تن شمش بلوم خود را در قیمت پایه 3505 تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه کرد. میانگین موزون دادوستدهای این محصول فراتر از 3900 تومان قرار گرفت. میانگین قیمتی این محصول در جلسه پیشین عرضه، 28 اردیبهشت ماه، 4148 تومان رقم خورده بود.

در رابطه با مفتول «فملی» نیز که در جلسه پیشین، 30 اردیبهشت ماه، میانگین قیمتی 72.9 میلیون تومان به ازای هر تن را به ثبت رسانده بود، دادوستدهای امروز با میانگین قیمتی حدود 66.1 میلیون تومان به ازای هر تن به پایان رسید. قیمت پایه این محصول 65.6 میلیون تومان تعیین شده بود.

سبد مخلوط ذوب‌آهن اصفهان بدون تغییر محسوس نسبت به جلسه‌های اخیر معامله شد. قیمت پایانی این محصول در هر 4 ردیف معامله امروز در محدوده 4200 تا 4260 تومان قرار گرفت که نشان از حفظ سطوح قبلی دادوستدها دارد.

در مقابل شمش روی گسترش صنایع روی ایرانیان به روند صعودی قیمت ادامه داد. این محصول که در جلسه پیشین میانگین قیمتی 30.8 میلیون تومان به ازای هر تن را ثبت کرده بود در جلسه امروز متوسطی در حدود 32.4 میلیون تومان را ثبت کرد که سقف قیمتی این محصول به شمار می‌آید.