اوپل، یک پیشنهاد کلاسیک

11:12 - 1400/01/21
حتما در اطرافتان با افرادی برخورد کرده‌اید که اگر یک دستشان سوییچ بنز و دست دیگر بی‌ام‌و قرار دهیم باز هم راضی نمی‌شوند از خودروی قدیمی اما کلاسیکشان دل بکنند. برای این دسته افراد چیزی در خودرو وجود دارد که فارغ از شتاب و آپشن‌های رفاهی است. برای مثال اپل که سابقه طولانی در ایران دارد گزینه همیشه مطلوبی برای این افراد بوده است.
اوپل، یک پیشنهاد کلاسیک

اپل امگا

رپرتاژ آگهی: آخرین نسل از اپل امگا به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد. درواقع این نسل سوم از این خودرو بود که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ تولید می‌شد. با اینکه نسل‌ اول آن در سال ۱۹۸۶ به بازار راه پیدا کرده بود اما باز هم وقتی از روبرو به آن نگاه می‌کنیم اثری از گذر زمان را در آن نمی‌توانیم حس کنیم؛ چرا که هنوز روی مد است و همچنان طراحی به روزی دارد. در بعضی از کشورها روی آن نام کادیلاک کاترا را هم گذاشته بودند.

این خودرو را باید یک غول بزرگ با جای پای مناسب برای سرنشینان عقب بدانیم که می‌تواند ۱۳۴ اسب بخار تولید کند. البته اگر نمونه شش سیلندری آن را پیدا کنیم شاهد ۲۰۸ اسب بخار قدرت آن هستیم که شتاب فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند.

اگر دنبال خرید اپل امگا در ایران باشیم بیشترین نسل از آن که پیدا خواهیم کرد از نسل دوم خواهد بود. از این خودروی آلمانی تعداد زیادی با پیشرانه دو لیتری و تعداد کمتری با پیشرانه سه لیتری وارد کشور شدند. مدل‌های دوم را معمولا می‌شود از روی رینگ‌های بزرگ‌ترشان تشخیص داد. این دسته از خودروها با شش سیلندر کار حسابی در خیابان‌ها گردوخاک به پا می‌کردند و امروز معمولا با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. چرا که عموما امکانات رفاهی بیشتری هم دارند. مثلا در یکی از آگهی‌ها اشاره شده که خودروی شش سیلندرش را به قیمت ۹۰ میلیون تومان می‌فروشد. قیمت آگهی‌های دیگر هم بین ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان متفاوت است.

پناه به دل خاطرات

وقتی به اپل وکترا نگاه کنیم احتمالا بدون کمک گرفتن از آرم خودرو تشخیص نخواهیم داد که خودروی مقابلمان یک دوو است یا اپل. بسیاری از افراد آن را به نام‌های مختلفی می‌شناسند. شباهت‌های این خودرو به دوو اسپرت هم افراد زیادی را گمراه می‌مرد اما هر اسمی که داشته باشد این خودرو نسبت به زمانه خود با امکانات زیادی در دل خیابان‌ها راه خود را باز کرد. در دهه هشتاد میلادی مردم با خودرویی آشنا شدند که در نسخه فول‌آپشن خود سانروف داشت، برای تایرها از رینگ‌های آلومینیومی استفاده کرده‌ بودند و فرمان هیدرولیک داشت.

این خودرو با پیشرانه دو لیتری به سرعت به قلب ایرانیان هم راه یافت. با اینکه دیگر جایی برای این پیرمرد نیست اما به دلیل تجهیزات مشترکش با دوو هنوز تعمیرکاران می‌توانند قطعات آن را جایگزین کنند. خودرویی که برای آن حتی جعبه دنده چهار سرعته هم پیش‌بینی شده‌ بود. به همین ترتیب این خودرو تا سال ۲۰۰۰ تولید شد اما هنوز هم با جست‌وجوی نام آن می‌توان در دیوار به دنبال یک مدل تمیز از این خودرو بود. برای مثال یک مدل نسبتا تمیز سال ۱۹۹۵ را با ۲۰ میلیون تومان پیدا کرد. آگهی‌هایی‌هایی هم وجود دارند که خودرویشان را با قیمت ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته‌اند.

منبع: ویرلن

  • قابل توجه مخاطبان گرامی، سایت «دنیای بورس» هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای خبر مزبور بر عهده ندارد.