پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

10:09 - 1400/01/21
با توقف روند صعودی شاخص دلار، طلا در معاملات روز چهارشنبه وارد محدوده مثبت شده اما میزان رشد قیمت این محصول چندان قابل ذکر نیست.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز چهارشنبه

پس از صعود شاخص دلار به سقف یک ماهه در شب گذشته، این نماگر روز جاری روندی باثبات را در پیش گرفته است. توفق روند صعودی ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان به بهبود تقاضا برای طلا دامن زده و این محصول موفق شده با رشد قیمتی محدود مواجه شود. در این میان عصر امروز قرار است گزارش بسیار بااهمیت شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا منتشر شود. فردا نیز بانک مرکزی اروپا و همچنین بانک مرکزی سوییس تشکیل جلسه خواهند داد. در آستانه این رویدادهای مهم، بخشی از معامله گران تکنیکال در حال بستن موقعیت های معاملاتی و خروج از بازار هستند امری که از تب و تاب معاملات طلا کاسته است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 2/4 دلاری در سطح 1249/6 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از یک دلار گران شده و در سطح 1244/4 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی چهارشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

مطابق با پیش‌بینی روز گذشته با عدم عبور پرحجم از سطح 1250 دلار، طلا در محدوده میانگین 5 روزه قرار گرفت.

سیگنال‌های نزولی: روند صعودی نمودارRSI  مختل شده و فاصله هیستوگرام MACD با خط سیگنال کاهش یافته است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1243 دلار) و 13 روزه (1237 دلار) قرار داشته و در سطوح فراتر از میانگین  موزون نمایی 62 روزه (1224 دلار) تثبیت شده است. نمودار RSI کماکان صعودی است.

سیگنال تایید: سیگنال تایید قابل ذکر در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1243 دلار) قرار دارد و حمایت بعدی در سطح 1240 دلار دیده می‌شود.

مقاومت‌های پیش‌رو: ناحیه مقاومت مهمی در سطح 1248 تا 1250 دلار  وجود دارد. خوشبینانه ترین سناریو، رشد قیمت تا سطح 1260 دلار است.

نتیجه‌گیری: همانند روز گذشته در صورت شکسته شدن مقاومت 1250 دلار به سمت پایین با حجم ملموس، امید به تحقق سناریوی خوش‌بینانه دور از ذهن نیست. در غیر این صورت احتمال نوسان قیمت در سطوح نزدیک به میانگین  5 روزه  وجود دارد.