عبدالناصر همتی خبر داد

فاز جدی بانک مرکزی برای بازار ارز متشکل

09:54 - 1400/01/21
رییس بانک مرکزی امروز پس از جلسه هیات دولت در حالی از امیدواری به آینده متعادل بازار ارز و سکه خبر داده که با تشریح هدف سیاست‌گذار پولی، روی متشکل شدن بازار ارز تاکید کرد. عبدالناصر همتی اگر چه گفته پیش‌‌گو نیست اما معتقد است ريسك سرمايه گذاري در سكه و ارز بالاست. همتی این موضوع را هم مطرح کرده که فشارهای دشمن نتوانسته در بازار ارز ایران تاثیرگذار باشد.
فاز جدی بانک مرکزی برای بازار ارز متشکل

ایبنا: عبدالناصر همتی؛ رییس بانک مرکزی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر خود درباره لزوم تشکیل بازاری برای عرضه ارز به شکل نقدی و حواله گفت: صحبتی که من داشتم نتیجه بحث با کارشناسان ارزی و بازار سرمایه بود.

وی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی باید شکل بگیرد، افزود: در خیابان و کوچه و پس کوچه‌ها نمی توان این بازار را شکل داد و نباید بازار غیرمتشکل داشته باشیم. رییس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: باید فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار کم شود اما باید ببینیم چگونه می‌توانیم این موضوع عملیاتی کنیم. رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد بازاری که تشکیل خواهد شد، فرصتی می‌شود برای کسانی که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی‌ها به بازار عرضه کنند و به پلتفرمی تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

وی درباره اینکه پیش بینی اش از آینده بازار سکه و ارز چیست؟ گفت: من پیش بینی کننده نیستم و بازار قیمت‌ها را تعیین می‌کند اما تاکید می‌کنم که ارز محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک بالایی دارد. همتی با بیان اینکه امیدوار هستیم بازار هرچه سریع‌تر به سمت تعادل برود، گفت: فشارهای دشمن تاکنون نتوانسته موثر باشد و این افتخار را داریم که این موضوع را هدایت کنیم.

در همین رابطه نیز بخوانید: برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره بازار ارز با حضور بعدالناصر همتی