پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:39 - 1400/01/21
در پی رشد شاخص دلار و بهبود فضای معاملات در بورس‌های اوراق بهادار اورپا، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه وارد محدوده منفی شد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

وضعیت بازار طلا در روز دوشنبه

در معاملات روز جاری باز هم شاهد تزلزل ارزش یورو و پوند در برابر دلار آمریکا بودیم امری که شاخص دلار را بار دیگر در مسیر صعودی قرار داد. شاخص مذکور هم اکنون در حال نزدیک شدن به سقف 10 هفته اخیر است. در پی این امر تقاضا برای طلا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافت.

در عین حال با وجود افت شاخص‌های سهام در برخی از بورس‌های آسیایی مانند چین و تایوان، با بازگشایی بازارهای اروپایی شاهد بهبود روند معاملات هستیم. به تبع این امر سطح ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران افزایش یافته و همین امر نیز منجر به کاهش تقاضا برای فلزات قیمتی شده است.

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با کاهشی 5 دلاری در سطح 1230/8 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول افتی بیش از 4 را تجربه کرده و در سطح 1228/8 دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین تر از میانگین موزون نمایی 5 روزه قرار گرفته است- هیستوگرام MACD در حال شکستن خط سیگنال به سمت پایین است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1214 دلار) تثبیت شده و کمی بالاتر از میانگین موزون نمایی 13 روزه (1226 دلار) قرار گرفته است.

سیگنال تایید: سیگنال تایید قابل ذکری در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1226 دلار (میانگین 13 روزه) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1222 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، محدوده مقاومت مهمی از میانگین 5 روزه (1230 دلار) تا 1233 دلار پیش روی طلا قرار دارد. مقاومت بعدی در سطح 1236 دلار قرار دارد.

نتیجه‌گیری: در صورت شکستن میانگین 5 روزه با حجم بالا به سمت بالا می توان به صعود قیمت امید داشت. در غیر این صورت افت قیمت به سطوح کمتر از میانگین  13 روزه دور از ذهن نیست.