افت بازده اسناد خزانه آمریکا منجر به رونق بازار فلزات قیمتی شد

پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

09:35 - 1400/01/21
روز سه‌شنبه رونق مناسبی بر معاملات بازار طلا حاکم شده و این محصول در بازار نقدی و آتی بیش از 10 دلار افزایش قیمت را به ثبت رسانده است. افت ملموس بازده اسناد خزانه‌ آمریکا در بهبود معاملات طلا نقش شایانی داشته است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

در معاملات روز سه‌شنبه طلا مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفت. پس از افت شاخص‌ها در بسیاری از بورس‌های اوراق بهادار جهان در شب گذشته و صبح امروز، بخشی از معامله‌گران ریسک‌گریز به سوی دارایی‌های امنی مانند طلا و ین ژاپن حرکت کردند. نگرانی در زمینه برگزیت و بودجه ایتالیا نیز مزید بر علت شد تا دارایی‌های امن در کانون توجه قرار گیرد.

در ادامه شاهد افت ملموس بازده اسناد حزانه آمریکا بودیم. در معاملات امروز  بازده اسناد خزانه 10 ساله آمریکا با افتی 1/1 درصدی به 3/15 درصد رسید. به صورت عرفی با افت بازده اسناد خزانه، جذابیت سرمایه‌گذاری‌های دلاری کاهش می یابد و همین امر نیز به تقویت قیمت طلا کمک می‌کند.

پیش‌بینی دو‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

مطابق با پیش‌بینی رو گذشته با افت قیمت به سطوح کمتر از میانگین 5 روزه شاهد ثبت افت قیمت روزانه در بازار طلا بودیم. هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 16 دلاری در سطح 1238 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول رشدی 12 دلاری را تجربه کرده و در سطح 1234/5 معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1211 دلار) و 13 روزه (1220 دلار) تثبیت شده و در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه (1227 دلار) قرار گرفته است. نمودار RSI  روندی صعودی را تجربه می کند.

سیگنال تایید: هنوز قیمت در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه تثبیت نشده است بنابراین سیگنال تایید قوی در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1227 دلار (میانگین 5 روزه) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1224 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا حمایت 1235 دلار و در ادامه 1241 دلار پیش‌روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: شرط تداوم روند صعودی قیمت، تثبیت در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه است. در مجموع چشم‌انداز مناسبی در بازه روزانه پیش روی طلا قرار دارد.