پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:31 - 1400/01/21
در پی رشد ملموس شاخص‌های سهام در وال استریت و همچنین ورود شاخص دلار به محدوده مثبت، قیمت طلا در معاملات چهارشنبه روندی نزولی را تجربه می‌کند.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت کنونی بازار طلا

شب گذشته شاخص‌های سهام در وال استریت رشدی بیش از 2 درصد را تجربه کردند. انتشار گزارش‌های عملکرد بهتر از انتظار از سوی برخی از شرکت‌های بزرگ در تحریک معاملات نقش شایانی داشت. به تبع این امر میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران افزایش یافت و شاهد رویگردانی بخشی از معامله‌گران از دارایی‌های امنی مانند طلا بودیم.

در عین حال صبح امروز شاخص دلار وارد محدوده مثبت شد و همین امر سطح تقاضا برای طلا را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری پایین آورد. شاخص دلار هم اکنون با رشدی 0/17 درصد در سطح 95/2 واحد قرار گرفته است.

پیش‌بینی چهارشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

برخلاف پیش‌بینی صورت گرفته طلا نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد اما شکسته نشدن میانگین 5 روزه به سمت پایین منجر به ثبت افت قیمتی محدود در بازار این محصول شد. هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با کاهشی 4 دلاری در سطح 1226 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول افتی 1/7 دلاری را تجربه کرده و در سطح 1223دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: نمودار RSI  شیب نزولی اما آرام را به خود می بیند.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 13 روزه (1211دلار) و 62 روزه(1208 دلار) تثبیت شده و در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه (1220 دلار) قرار گرفته است. قیمت به میانگین 5 روزه واکنش نشان داده است.

سیگنال تایید:  واگرایی ضعیفی در نمودار قیمت و نمودار MACD دیده می شود.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1220 دلار (میانگین 5 روزه) دیده می‌شود. حمایت بعدی در سطح 1216 دلار قرار دارد.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا حمایت 1226 دلار و در ادامه 1232 دلار پیش‌روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: با توجه به موقعیت میانگین‌ها کماکان می توان شانسی را برای طلا در جهت رشد قیمت متصور بود اما واگرایی ضعیف در نمودار قیمت و MACD کمی نگران گننده است. به تبع این امر چشم‌اندازی مبهم پیش روی طلا در معاملات روزانه قرار دارد