در آستانه اتمام نشست دو روزه فدرال رزور

بازار جهانی ارز از رمق افتاد

09:15 - 1400/01/21
در آستانه برگزاری نشست فدرال رزور و دیدار روسای جمهور آمریکا و ژاپن ، معاملات در بازار ارز بسیار کم نوسان پیگیری ‌می‌شود و میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران به شدت پایین آمده است.
بازار جهانی ارز از رمق افتاد

ساعت 21:30 به وقت تهران کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا تصمیم خود را در زمینه تغییر نرخ بهره این کشور اعلام خواهد کرد. افزایش نرخ بهره در این نشست قطعی است اما فعالان اقتصادی به انتظار انتشار پیش‌بینی‌های اقتصادی این نهاد از نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم هستند. پس از این رویداد، کنفرانس خبری فدرال رزور ساعت 22:00 برگزار خواهد شد. موضع‌گیری رئیس این نهاد در زمینه چشم‌انداز انداز افزایش نرخ بهره از منظر سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است.

پیش از نشست فدرال رزور گزارش فروش خانه‌های نوساز آمریکا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید و نتیجه این گزارش نیز بر بازار ارز تاثیر شایانی خواهد داشت.

در عین حال امروز نشست روسای جمهور آمریکا و ژاپن برگزار خواهد شد. مساله تجارت دوجانبه از موضوعات مهمی است که مورد توجه سران این دو کشور قرار خواهد گرفت و نتایج مذاکرات در این رابطه برای سرمایه‌گذاران بازار ارز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه بدون تغییری ملموس درصدی به 94/14 واحد رسیده است.