با وجود امیدواری‌ها نسبت به ارایه تضمین‌های عملی مطرح شد

هشدار برجامی ایران به اروپا

17:07 - 1400/01/18
ایران عقیده دارد مذاکرات با اروپا در خصوص برجام طولانی شده و در این خصوص هشدارهای لازم را به طرف اروپایی داده است. البته امیدواری‌ها برای رسیدن به توافق در این‌باره بالا ارزیابی شده است. این در حالی است که جان کری؛ وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌گویی تاکید کرده برجام بدون آمریکا هم کار می‌کند.
هشدار برجامی ایران به اروپا

دنیای بورس: بهرام قاسمی؛ سخنگوی وزارت امورخارجه روز گذشته در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص مذاکرات ایران و اروپا گفت: این مذاکرات کمی طولانی شده و ما تاکید داریم که اروپا بتواند هرچه سریع‌تر موضوع‌های باقی‌مانده را روشن و مشخص کند. ایران می‌گوید به اروپایی‌ها هشدارهای لازم در این زمینه داده‌ شده و امیدوار است آن‌ها هرچه سریع‌تر بتوانند تضمین‌های عملی و کافی را به ایران بدهند. این در حالی است که جان‌کری؛ وزیرخارجه سابق آمریکا در گفت‌وگویی در برنامه هفتگی «رودررو با مردم» شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا یک بار دیگر از خروج آمریکا از برجام و سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته است: برجام بدون آمریکا هم کار می‌کند.

درحالی ‌که در چند ماه گذشته و پس از خروج ایالات‌متحده آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها، فشارهای ایران بر سایر کشورهای عضو توافق به‌‌ویژه اروپا در راستای خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها شدت گرفته است، نشریه تایمز لندن نیز در خبری که چندی قبل منتشر کرده، بیان کرده بریتانیا اکنون به‌دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های ایران است.

در همین رابطه نیز بخوانید:

تلاش آل سعود برای دور کردن ایران از عمان

محورهای نشست سه‌جانبه تهران

نشست مشترک هیات پارلمانی ایران و اروپا

نظر میردامادی در مورد مذاکره با آمریکا

واکنش حزب بارزانی به صحبت‌های ظریف

جلسه غیرمعمول هاشمی با رهبری در مور برجام به روایت مرعشی