رئیس جمهور آمریکا سیاست افزایش نرخ بهره را مورد انتقاد قرار داد

شوک ترامپ به بازار ارز

14:58 - 1400/01/18
در پی انتقاد مجدد رئیس جمهور آمریکا از سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور، شاخص دلار افتی معنادار را در صبح امروز تجربه کرد.
شوک ترامپ به بازار ارز

دونالد ترامپ شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که از جروم پاول، رئیس فدرال رزور به خاطر اجرای سیاست افزایش نرخ بهره رضایت ندارد. وی افزود که بانک مرکزی آمریکا باید بیش از پیش به رئیس جمهور در زمینه بهبود شرایط اقتصادی کمک کند. ماه گذشته میلادی نیز وی به انتقاد از روند افزایش نرخ بهره پرداخته بود. انتشار این خبر بار دیگر نگرانی‌هایی را در زمینه احتمال اعمال نفوذ ترامپ در تصمیمات بانک مرکزی آمریکا ایجاد کرد و با مبهم ساختن چشم‌انداز نرخ بهره، شاخص دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد. ذکر اینن کته ضروری است که در یک سال اخیر ترامپ موفق شده در برهه ‌های مختلف با اظهارنظرهای جنجالی  میزان افزایش ارزش دلار آمریکا در باربر سبدی از رازهای مطرح جهام را محدود کند

در عین حال در آستانه برگزاری نشست دو روزه آمریکا و چین برای حل مشکلات تجاری، تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند دلار آمریکا به میزان ملموسی کاهش یافته و در عین حال بخشی از سرمایه‌گذاران تکنیکال در حال خروج از بازار هستند تا از ریسک معاملات در این برهه در امان بمانند.همین امر نیز دلار آمریکا را بیش از پیش تضعیف کرده است.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌دوشنبه با افتی0/37 درصدی به 95/54 واحد رسیده است.