بسته خبری ارزهای دیجیتال-چهارشنبه 9 اسفند

02:02 - 1400/01/18
افت قیمت کریپتوها، افزایش سختگیری دولت چین در بازار ارزهای دیجیتال، انتقاد بنیانگذار مایکروسافت از کریپتوها و بازنگری FATF در دستورالعمل ارزهای مجازی از مهمترین عناوین خبری امروز به شمار می روند.
بسته خبری ارزهای دیجیتال-چهارشنبه 9 اسفند

تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال در بازاهای جهانی روندی رو به افول را تجربه کرده اند

بسته خبری ارزهای دیجیتال-چهارشنبه 9 اسفند18

  • برخی از منابع خبری در چین از برنامه دولت برای بررسی موشکافانه فعالیت های افراد و نهادهایی خبر دادند که در سیستم بانکی و پرداخت برخط این کشور مشکوک به تسهیل معامله ارزهای دیجیتال در خارج از چین هستند.
  • بیل گیتس، بنیانگذار  شرکت مشهور مایکروسافت ضمن انتقاد از بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرد که مهمترین ویژگی این ارزها در حال حاضر موضوع گمنامی در معاملات آنهاست و این موضوع از انجایی  که منجر به پولشویی، فرار مالیاتی وتامین مالی گروه های تروریستی شود به هیچ وجه  مطلوب نیست.
  • اتحادیه اروپا و 35 کشور عضو در کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)  از این نهاد درخواست کردند که در استانداردهای مرتبط با بازهای دیجیتال تجدید نظر کند. در نشست اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی پس از طرح این موضوع بنابر این شد تا نسخه بازنگری شده دستورالعمل ارزهای مجازی(تدوین شده در ژوئن 2015) در نشست وزاری اقتصادG20  در ماه مارس ارائه شود.