در پی رشد بیش از پیش دلار

طلا باز هم ارزان شد

00:27 - 1400/01/18
قیمت طلا در معاملات امروز همانند روز دوشنبه در مسیر نزولی قرار گفته که علت این امر نیز به تقویت دلار و در پیش رو بودن رویدادهای مهمی مانند نشست بانک مرکزی آمریکا و انتشار گزارش بازار کار این کشور باز می‌گردد.
طلا باز هم ارزان شد

به تبع افزایش بازده اسناد خرانه آمریکا، دلار برای دومین روز متوالی روندی رو به رشد را در برابر ارزهای مطرح جهان در پیش گرفته و همین امر نیز معاملات نقدی و آتی طلا را بار دیگر زیر فشار قرار داده است.

در عین حال قرار است فردا شب با پایان  نشست دو روزه سیاست گذاری فدرال رزرو بیانیه این نهاد منتشر شود. با وجود اینکه قرار نیست در این نشست تصمیمی در زمینه تغییر نرخ بهره گرفته شود اما پیش بینی فدرال رزرو از چشم انداز رشد اقتصادی و تورم برای سرمایه گذاران بسیار مهم خواهد بود.

همچنین روز جمعه گزارش بازار کار آمریکا در ماه ژانویه منتشر می شود که این گزارش نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در آستانه این رویدادها فعالان بازار فلزات قیمتی کمی احتیاط را چاشنی کار کرده اند و همین امر نیز به تزلزل قیمت‌ها دامن زده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1333/6 دلار افتی به میزان 6/7 شش دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول به میزان 5 دلار ارزان شده و در سطح 1335/5 معامله می‌شود.