رونق معاملات پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

23:32 - 1400/01/17
معاملات انواع پلی اتیلن در بازارهای آسیایی این هفته پر رونق پیگری شد و این محصولات با رشد قیمت هفتگی به معاملات پایان دادند.

پلاتس: ممنوعیت واردات ضایعات پلاستیک به چین از ابتدای ماه ژانویه آغاز شده و همین امر نیز بر بازار پلی اتیلن ها تاثیرگذار بوده است. فعالان بازار معتقدند تاثیر این ممنوعیت در هفته های گذشته بر بازار داخلی چین خود را نمایان ساخت و از این هفته نیز در بازار وارداتی خودنمایی کرد.

 با ممنوعیت واردات ضایعات پلاستیک، تولیدکنندگان غیر منسجم پلی اتیلن سبک که مجبورند از این پس تنها از اتیلن و متانول به عنوان ماده اولیه استفاده کنند این هفته ها از ناحیه رشد قیمت این دو محصول زیر فشار شدیدی قرار گرفته اند.

در این میان افزایش قیمت پلی اتلین سبک خطی در بازار کالایی دالیان به تبع موارد ذکر شده نیز قیمت این محصول در بازار وارداتی را در مسیر صعودی قرار داد.همچنین کمبود عرضه پلی اتیلن سنگین نیز از افزایش قیمت این محصول حمایت کرد.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 20 دلاری در سطح 1210 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1230 دلار گزارش می‌شود که این رقم نیز نشان دهنده افزایش 20 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1180 رسید که این رقم نشان دهنده رشد 25 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و قیمت در سطح 1200 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری در سطح 1290 قرار گرفت.