فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال آینده

22:48 - 1400/01/17
دولت روی موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها متمرکز شده و در این مسیر البته با  ابلاغیه اخیر وزیر اقتصاد نشان داد قصد کوتاه آمدن هم ندارد. البته آمارهای کرباسیان نیز همین سناریو را تایید کرده و نشان از سرعت بخشی فروش اموال مازاد بانک‌ها دارد.

وزیر اقتصاد از فروش معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها از جمله بنگاه‌های در اختیار آن‌ها تا پایان سال ۹۶ و افزایش این رقم به ۲۰ هزار میلیارد تومان تا خرداد سال آینده خبر داد. پیش‌تر وی از ارقام دیگری برای فروش اموال مازاد بانک‌ها از سال گذشته تا آذرماه خبر داده بود.

البته فروش اموال مازاد بانک‌ها متاثر از جدی بودن دولت در فروش اموال مازاد و تکلیف به بانک‌ها در قالب ابلاغیه وزارت اقتصاد موضوع سرعت بخشی به فروش اموال مازاد بانک‌ها را در راستای همان اهداف و رویکردها طبیعی می‌داند و این در حالی است که دولت اجرای سریع این برنامه را با توجه به الزامات اصلاحات نظام بانکی در دستور کار قرار دارد.

در این خصوص مسعود کرباسیان؛ وزیر اقتصاد هم در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقل ولایی مجلس با تاکید رویکرد دولت درباره واگذاری بنگاه‌های متعلق به بانک‌ها می‌گوید: یک بحث این بود که با توجه به وضعیت بازار و فقدان خریدار با قیمت بالا، آیا باید بانک‌ها این بنگاه‌ها را با همین میزان بازدهی ناچیز، تحت تملک نگه دارند یا آن‌ها را بفروشند و پول آن را در اقتصاد به گردش در بیاورند؟

مدیران دولتی تاکید دارند مطابق وظیفه قانونی، همه مدیران بر این باورند همسو با سیاست های ابلاغ شده اصل 44، باید خصوصی‌سازی شود، بنابراین با سرعت بیشتری موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها را در دستور کار دارد.

در همین رابطه بخوانید: برنامه فازهای اصلاحات بانکی دولت