بازگشت طلا به مدار صعود

21:54 - 1400/01/17
پس از تضعیف مختصر دلار در بازار ارز جهانی، معاملات طلا کمی جان گرفت و قیمت این محصول توانست با رشدی محدود تا این لحظه از معاملات صبح دوشنبه مواجه شود.
بازگشت طلا به مدار صعود

شاخص دلار در معاملات صبح امروز در آستانه برگزاری نشسیت کمیته بازار آزاد بانک مرکزی ایالات متحده برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر نرخ بهره این کشور کمی متزلزل شد و افتی 0/1 درصدی را پشت سرگذاشت. همین امر نیز تقاضا برای طلا را کمی احیا و قیمت این محصول را به محدوده مثبت وارد کرد.

همچنین پس از نفوذ قیمت طلا به زیر محدوده حمایتی 1250 دلار در پایان هفته، بازار امروز در حال واکنش به این سطح بوده  قیمت در پایین این مرز تثبیت نشد و با افزایش سطح خرید  شاهد بازگشت قیمت به سطوحی فراتر از این حمایت مهم هستیم. همچنین با رسیدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به مرز 30 واحد یا همان مرز ورود به محدوده هیجان فروش در پایان فهته گذشته، سطح خرید از سوی چارتیست ها افزایش یافته است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1251/8 دلار رشدی بیش از 3 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت 1/5 دلار گران شده و در سطح 1250 دلارگرفته است.