صبح امروز بوریس جانسون به ایران آمد

وزیر امور خارجه بریتانیا در تهران

21:48 - 1400/01/17
وزیر امور خارجه بریتانیا صبح امروز همزمان با تازه‌ترین تحولات منطقه وارد تهران شد. بورس تهران نگاه جدی به نتایج مذاکرات و دیدارهای وزیر امور خارجه بریتانیا با مقام‌های ایرانی خواهد داشت.
وزیر امور خارجه بریتانیا در تهران

همزمان با تازه‌ترین تحولات روابط بین‌الملل که با وضعیت جدید یمن پس از قتل علی عبدالله صالح؛ رئیس جمهور مخلوع یمن و فرمان ترامپ مبنی بر انتقال سفارت‌خانه آمریکا از تل‌آویو به قدس همراه شد، خاورمیانه در آستانه تحولات جدیدی قرار گرفته و البته متاثر از همه این رویدادها کانون توجه به خاورمیانه و ایران در مقام جزیره آرام منطقه رجوع کرده است. در این میان البته بوریس جانسون؛ وزیر امور خارجه بریتانیا دقایقی پیش برای دیدار و رایزنی با مقام‌های ایران وارد تهران شد.

این دیپلمات ارشد انگلیسی در هنگام ورود به تهران در ابتدا به خیابان سی تیر خواهد رفت و با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در ساختمان وزارت خارجه دیدار و رایزنی خواهد کرد. به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین رویدادهای امروز حضور وزیر امور خارجه بریتانیا در ایران و نتایج دیدار او با مقام‌های ایرانی در مقام مولفه سیستماتیک باشد که توجه تمامی بازارها به خصوص سرمایه‌گذاران بورس را به خود جلب کرده است.

صحبت‌ها در خصوص اختلاف‌های سیاسی بر سر مسائل غیرمشترک و البته رایزنی برای مسائل برجام و غیر برجام از صحبت‌های دو مقام ایرانی و انگلیسی خواهد بود. جانسون قبل از ورود به ایران عنوان کرده بود: سفر وی به ایران فرصتی برای گفت وگوهای بیشتر در خصوص برخی مسائل حساس از جمله چگونگی یافتن راه حلی برای پایان درگیری ویرانگر یمن و تضمین دسترسی بیشتر نهادهای امداد رسانی برای کاهش رنج شدیدی است که مردم آن کشور متحمل می‌شوند. جانسون در نشست با خبرنگاران تاکید کرده بود: من همچنین بر تداوم حمایت انگلستان از توافق هسته‌ای تاکید و در عین حال برخی نگرانی‌های ما درخصوص فعالیت‌‌های ایران در منطقه را روشن می‌کنم.

ایران همواره اعلام کرده است:‌ اگر آمریکا تعهداتش در برجام را نقض کند، ایران گزینه‌های خودش را خواهد داشت. به گفته محمد جواد ظریف این گزینه‌ها محدود نیست و فکر نمی‌کنم برای ایالات متحده خوشایند باشند. «دنیای بورس»‌ در این باره تحولات امروز بازار را با حضور جانسون در ایران بررسی کرده بود.

در همین رابطه در «دنیای اقتصاد» بخوانید:

پنج هدف «جانسون» از سفر به تهـران

بازی‌خوانی قمار ترامپ