قیمت شکر سفید در بورس کالا 8  درصد افزایش یافت

زمزمه‌های تایید افزایش نرخ شکر؟

20:39 - 1400/01/17
معاملات امروز شکر سفید در بورس کالا در حالی با نرخ پایه اعلامی ( معادل 8 درصد افزایش قیمت) معامله شد که همچنان گمانه‌زنی‌ها بر سر تعیین نرخ شکر خام در ستاد تنظیم بازار کانون توجه قندی‌ها است.
زمزمه‌های تایید افزایش نرخ شکر؟

اگر چه گمانه‌زنی‌ها بر سر تعیین نرخ شکر در ستاد تنظیم بازار از بعدازظهر دیروز ادامه دارد؛ در حالی که برخی از بی‌نتیجه ماندن جلسه ستاد تنظیم بازار خبر می‌دهند عده‌ای دیگر قضاوت در این باره را زود می‌دانند و معتقدند افزایش قیمت شکر به طور ضمنی مورد موافقت قرار گرفته و مصداق آن را در معاملات امروز شکر سفید در بورس کالا عنوان می‌کنند.

در دادستدهای امروز 150 تن شکر سفید با قیمت 2 هزار و 722 تومان عرضه شد که در نهایت 25 تن آن به صورت نقدی به ارزش 68 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. «دنیای بورس» پیش از این از نتیجه نامعلوم ستاد تنظیم بازار خبر داده بود. این در حالی است که سردرگمی در خصوص تعیین نرخ شکر سهام گروه قندی‌ در بازار سهام را نیز کانون توجه قرار داده بود.

در همین حال رضا رحمتی؛ معاون انجمن قند و شکر در گفت وگو با «بورس پرس» در پاسخ به این سئوال که آیا درخواست افزایش قیمت شکر توسط دولت و ستاد تنظیم بازار تصویب شده یا خیر ؟ اظهار کرد: بعد از جلسه عصر دیروز وزیر صنعت با مسولان ستاد تنظیم بازار و رئیس انجمن قند و شکر دیدار کرد اما تا به امروز مصوبه ای ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه درخواست انجمن افزایش 13 درصدی قیمت بود اما با دستور رئیس جمهور و مصوبه مسئولان ستاد تنظیم بازار به 8 درصد رسید، عنوان می‌کند: انتظار می‌رود با این درصد افزایش قیمت، کارخانه‌های تولید قند و شکر قادر به پوشش هزینه‌ها و افزایش قیمت‌ها باشند. این درحالی است که هنوز مصوبه دیروز به انجمن ابلاغ نشده ولی احتمالا امروز یا اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

طبق تازه‌ترین بررسی‌‌ها، تاکنون 4 میلیون تن چغندر تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد 30 درصدی دارد و انتظار می‌رود در پایان سال، حجم تولید این محصول از 7 میلیون تن هم عبور کند.

در همین رابطه بخوانید: قندی‌ها در آستانه افزایش نرخ؟

زمزمه‌های تایید افزایش نرخ شکر؟19
آمار امروز معاملات شکر در رینگ کشاورزی بورس کالای ایران / منبع:‌ سایت بورس کالای ایران