وزارت بهداشت: پرداخت روزانه در حال انجام است

پرداخت مطالبات دارویی‌ها عملیاتی شد

20:35 - 1400/01/17
پرداخت مطالبات دارویی پس از وعده‌های فراوان در شرایطی که شرکت‌های دارویی با شرایط بغرنجی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وارد فاز جدیدی شد؛ سخنگوی وزارت بهداشت از پرداخت روزانه و رئیس سازمان غذا و دارو نیز از کاهش مطالبات صنایع دارویی و داروخانه‌ها خبر داده‌اند. در خصوص رقم دقیق مطالبات اختلاف وجود دارد اما متولیان امر رقم فعلی بعد از پرداخت را 2500 میلیارد تومان اعلام کردند.  
پرداخت مطالبات دارویی‌ها عملیاتی شد

گزارش‌های امیدوار کننده از پرداخت مطالبات دارویی‌ها این‌بار وارد فاز عملیاتی شده و در حالی رئیس سازمان غذا و دارو از پرداخت 500 میلیارد تومان مطالبات حوزه دارو در هفته آینده خبر داد که ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت نیز از واریز روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان از خزانه به بیمه‌ها جهت پرداخت مطالبات دارو پرده برداشت. «دنیای بورس» پیش از این با پیگری بحث مطالبات دارویی لایه‌های توان پرداخت دارویی‌ها را مورد بررسی قرار داده بود.

در همین حال سخنگوی وزیر بهداشت در نشست خبری خود تاکید می‌کند: موضوع پرداخت به صنایع دارویی و داروخانه‌ها در حال انجام است و روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان از خزانه به بیمه سرانه واریز می‌شود و قرار است از طریق بیمه‌ها این پرداخت‌ها صورت بگیرد که به زودی شاهد گشایشی در حوزه دارو خواهیم بود. غلامرضا اصغری نیز با وعده‌های خوش دارویی با اعلام برنامه پرداخت از کاهش مطالبات دارویی به ۲۵۰۰میلیارد تومان خبر داد.

در همین رابطه بخوانید: 

راند دوم پرداخت مطالبات دارویی

پرداخت مطالبات دارو عملی می‌شود؟