شاخص دلار کماکان در محدوده منفی قرار دارد

معاملات محتاطانه در بازار ارز جهانی

18:54 - 1400/01/17
بازار جهانی ارز کماکان متاثر از نشست بانک مرکزی ایالات متحده است و فضای محتاطانه حاکم بر معاملات در روز چهارشنبه نیز ادامه دارد. در این میان با وجود رشد مختصر شاخص لار ایالات متحده در اوایل زمان معاملات آسیا، این نماگر در برهه کنونی به محدوده منفی خزیده است.
معاملات محتاطانه در بازار ارز جهانی

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران منتظر اعلام برنامه کاهش  حجم خرید اوراق از سو فدرال رزرو از ابتدای اکتبر هستند و در عین حال امید دارند که با توجه داده های اخیر شاخص قیمت تولید کننده، این نهاد برنامه افزایش مجدد نرخ بهره را دستور کار نشست ماه دسامبر خود قرار دهد.  یا این وجود کماکان فضای محتاطانه ای بر معاملات حاکم است و همین امر نیز به تضعیف دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان منجر شده است.

علاوه بر نتایج نشست فدرال رزرو، امروز گزارش های اقتصادی نسبتا مهمی منتشر خواهد شد و همین امر نیز سرمایه گذاران ریسک گریز را به سوی بستن موقعیت های معاملاتی سوق داده و منجر به تضعیف دلار شده است. از جمله این گزارش ها می توان به شاخص قیمت تولیدکننده آلمان، خرده فروشی بریتانیا، تولید ناخالص داخلی نیوزلند و تغییر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ژاپن اشاره کرد.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی مختصر در سطح 91/74 واحد قرار گرفته است.