پلی‌اتیلن سبک خطی گران شد

18:08 - 1400/01/17
در پی رونق پلی اتیلن سبک خطی در معاملات آتی بازار کالایی دالیان، قیمت این محصول در بازار وارداتی نیز سیری رو به رشد را تجربه کرد.

پلاتس:قیمت هر تن پلی اتیلن سبک خطی در پر حجم ترین قرارداد آتی بازار کالایی دالیان این هفته با افزایشی 500 یوانی به 9970 یوان رسید. فعالان بازار علاوه بر تاثیر افزایش تقاضا در آستانه فصل اوج تولید، فعالیت های سفته بازان را در جهش قیمت این محصول دخیل می دانند.در پی این امر قیمت در بازار نقدی داخل چین نیز 200 یوان بالا رفت و در سطح 9500 یوان قرار گرفت.

رشد قیمت ها در بازارهای نقدی و آتی چین به بالا رفتن سطح قیمت ها در بازار وارداتی دامن زد.  دراین میان به گفته فعالان بازار با وجود مناسب نبودن سطح تقاضا برای پلی اتیلن سبک خطی درجنوب و جنوب شرق آسیا، رشد ملموس قیمت ها در بازار چین ب بازار این دو ناحیه نیز تاثیر گذاشت.

بر این اساس قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1130 دلار رسید که این رقم نشان دهنده رشد 30 دلاری قیمت در هفته اخیر است. همچنین در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 20 دلار گران شد و در سطح 1150 دلار قرار گرفت.