تازه‌ترین وضعیت قراردادهای خودروسازان

17:15 - 1400/01/17
کارهای حقوقی شرکتی که باید در قرارداد رنو به عنوان شریک تجاری منتقل شود، در حال انجام است و تقریبا همه مطالب مربوطه نهایی شده است.

قرارداد ایدرو با رنو

قراردادهای خودرویی به دلیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بازار بکر ودست نخورده با جذابیت خاصی روبه‌رو است. البته در فضای پسابرجام همکاری‌های بین‌المللی با خودروسازان داخلی جنبه و رویکد جدیدی به خود گرفته است و علاوه بر خود خودروسازان، سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز برای تولید خودروی مشترک با رنو وارد میدان رقابت با خودروسازان داخلی شده است. محسن صالحی نیا؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تازه‌ترین وضعیت قرارداد رنو با ایدرو می‌گوید: تاکنون قول‌های مختلف و متفاوتی از سوی مسئولان برای تحقق این قرارداد داده شده و امیدواریم به زودی شکل بگیرد. چالش اصلی ایدرو و رنو بر سر حفظ بازار ایران در معاملات است. ارزش اقتصادی پیش بینی شده در قرارداد براساس دستکم 60 هزار دستگاه خودرو است که به حداکثر 120 هزار دستگاه ختم می‌شود.

همکاری ماموت با فولکس واگن

همکاری‌های مشترک خودروسازان جهان با خودروسازی داخلی تنها به ایران خودرو و سایپا یا ایدرو ختم نمی‌شود بلکه دیگر خودروسازان و نمایندگی‌هایشان در پی انعقاد قرارداد جدید هستند. فولکس واگن که سال گذشته به عنوان برترین تولیدکننده خودرویی جهان شناخته شده است، از طریق نماینده رسمی خود، شرکت ماموت خودرو در ایران آغاز به فعالیت کرد. این شرکت از مردادماه با دو مدل از خودروهای پرفروش فولکس ‌واگن آغاز به کار می کند، سپس برای تامین نظر طیف وسیعی از سلایق مشتریان، به سراغ محصولات دیگر این برند آلمانی خواهد رفت. معاون وزیر صنعت همچنین درباره قرارداد ماموت با فولکس واگن آلمان، تصریح می‌کند: این قرارداد که برای تولید آماده شده، اواخر شهریورماه امضا می‌شود.

هیوندا با کرمان موتور

این مقام مسئول همچنین با اشاره به قرارداد منعقد شده بین کرمان موتور و شرکت هیوندای عنوان می‌کند: این قرارداد روی 2 خودرو بسته شده که برای شروع کار، دستکم 30 درصد از تولید خودروها داخلی سازی خواهد بود و در فاز بعدی تا پایان سال به 40 درصد افزایش خواهد یافت.