به لطف رشد قیمت مسکن در چین رخ داد

صعود فلزات پایه در آغاز هفته

16:26 - 1400/01/17
با شروع معاملات فلزات پایه شاهد بهبود نسبی قیمت ها در ساعات سپری شده از روز دوشنبه در شانگهای و لندن هستیم. انتشار گزارشی مبنی بر رشد قیمت مسکن چین در ماه گذشته میلادی اصلی ترین دلیل تحریک قیمت در روز جاری به حساب می آید
صعود فلزات پایه در آغاز هفته

شب گذشته گزارش مربوط به روند قیمت مسکن چین در ماه می از سوی اداره آمار ملی این کشور منتشر شد. براساس این گزارش قیمت مسکن در ماه می افزایشی 10/4 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 تجربه کرده است. همچنین میانگین قیمت مسکن نوساز در 70 شهر بزرگ چین در ماه گذشته نسبت به ماه آوریل افزایشی 0/7درصدی را پشت سر گذاشته است.

با انتشار این گزارش مشخص شد که با وجود تلاش های دولت چین برای جلوگیری از حبابی شدن قیمت ها در بخش مسکن این کشور، تقاضا در این بخش کماکان بسیار قوی است و همین امر نیز امیدهایی را در زمینه تحریک تقاضای فلزات از سوی بخش مسکن ایجاد کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/29 درصدی در سطح 5687 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/7 درصدی در سطح 1883 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی یک درصدی در سطح 2134 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 0/75 درصدی در سطح 2542 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان 1/5 گران شده و مس افزایش قیمتی 0/4 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان یک درصد رشد کرده و در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/6 درصد را به ثبت رسانده است.