معاملات محتاطانه در بازار جهانی ارز

16:18 - 1400/01/17
 در آستانه برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، روند معاملات در بازارهای ارز آسیایی از سوی سرمایه‌گذاران بسیار محتاطانه پیگیری می‌شود و شاهد نوسان اندک ارزهای مطرح در مقابل یکدیگر هستیم.
معاملات محتاطانه در بازار جهانی ارز

افزایش نرخ بهره در نشست پیش روی فدرال رزرو قطعی به نظر می‌رسد و فعالان اقتصادی منتظرند تا سرنخ‌هایی از برنامه این نهاد در زمینه تعداد دفعات افزایش نرخ بهره در سال جاری رادریافت کنند. علاوه بر این موضوع، فدرال رزور قرار است در نشست آتی بیانیه‌ای را در زمینه رویکرد این نهاد به فرآیند عادی‌سازی سیاستهای پولی این کشور از جمله استراتژی کاهش اندازه ترازنامه 4/5 تریلیون دلاری خود ارائه کند.

در معاملات صبح امروز شاهد تزلزل مختصر ارزش پوند در برابر دلار هستیم. به نظر می‌رسد که هنوز پس لرزه‌های انتخابات پارلمانی پنج شنبه گذشته بریتانیا و شکست غیر منتظره ترزا می ‌در این انتخابات بر معاملات پوند سایه افکنده است..

در این میان دلار توانسته در برابر یورو و ین نیز روندی رو به رشد اما آرام را پشت سر بگذارد. خوش بینی نسبی فعالان بازار در زمینه تصمیمات آتی فدرال رزرو در این روند تاثیر گذار بوده است.

علاوه بر نشست فدرال رزرو، رویدادهای دیگری نیز پیش روی بازار ارز قرار دارد و همین امر نیز بر ابهامات بازار افزوده است. بانک مرکزی انگلیس قرار است در روز پنج شنبه در زمینه نرخ بهره پایه این کشور تصمیم‌گیری کند و بانک مرکزی ژاپن نیز در این روز تشست سیاست گذاری خود را برگزار خواهد کرد.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متتحده با رشدی 0/1 درصدی در سطح 97/23 واحد قرار دارد.