نگاه بازار طلا به نشست فدرال رزرو

16:14 - 1400/01/17
در آستانه برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، فضای محتاطانه‌ای بر معاملات طلا حاکم شده و همین امر نیز به روند مبهم قیمت‌ها دامن زده است.
نگاه بازار طلا به نشست فدرال رزرو

نشست پیش روی فدرال رزرو قرار است تا روز چهارشنبه به طول بیانجامد. افزایش نرخ بهره در این جلسه از سوی اعضای فدرال رزرو تقریبا قطعی به نظر رسیده و تاثیر این امر نیز پیش‌تر در بازارها تا حد زیادی دیده شده است. آنچه در مورد این نشست اهمیت دارد این است که فعالان اقتصادی منتظرند تا سرنخ‌هایی از افزایش بیش از پیش نرخ بهره در سال جاری را دریافت کنند. افزایش سه مرحله نرخ بهره در سال جاری میلادی قطعی به نظر می‌رسد اما برخی اعضای فدرال رزرو در ماههای گذشته از احتمال افزایش نرخ بهره در چهار مرحله سخن به میان آورده‌اند. به نظر می‌رسد که با توجه به گزارش‌های منتشر شده پیرامون اقتصاد ایالات متحده در ماه‌های گذشته، سمت و سوی بازار اشتغال و چشم انداز تورمی این کشور برای مقامات بانک مرکزی مشخص شده باشد و همین امر نیز سرمایه‌گذاران را نسبت به اتخاذ رویکردی روشن از سوی مقامات این نهاد در زمینه افزایش نرخ بهره امیدوار کرده است.

علاوه بر این موضوع، فدرال رزور قرار است در نشست آتی بیانیه ای را در زمینه رویکرد این نهاد به فرآیند عادی سازی سیاستهای پولی این کشور از جمله استراتژی کاهش اندازه ترازنامه 4/5 تریلیون دلاری خود ارائه کند.

بدین ترتیب سرمایه گذاران در بازارهای مختلف از جمله بازار فلزات قیمتی احتیاط را چاشنی کار کرده‌اند و به نظر می‌رسد تا پیش از مشخص شدن تصمیمات فدرال رزرو و جهت‌گیری دلار به تبع این تصمیمات نمی‌توان انتظار سمت و سوی مشخصی را برا بازار طلامتصور بود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطوح بالاتر از 1271، در حال نوسان در محدوده مثبت و منفی است. در بازار نقدی قیمت نزدیک به 3 دلار بالا رفته و در سطح 1269 دلار قرار گرفته است.