آخرین گمانه‌زنی‌ها در آستانه امضای توافق فاز اول | مس مرز 6300 دلاری را رد کرد

Submitted by admin on

دنیای بورس: قیمت کامودیتی‌ها در آستانه این توافق نشانه‌های مثبت ولی محتاطانه‌ای صادر می‌کنند. در مهم‌ترین مورد طلا در مسیر نزولی کمی دیگر پیش رفته و قیمت مس بعد از مدت‌ها از مرز 6300 دلاری در هر تن عبور کرد. با این وجود هم‌چنان برخی تردیدها در حصول توافق وجود دارد.

آرامش نسبی در بازارهای جهانی

Submitted by admin on

دنیای بورس: دادوستد کامودیتی‌ها تا ساعت 18 امروز بدون تغییر محسوسی نسبت به آخرین نرخ‌های روز جمعه دنبال می‌شود. مس همچنان در کانال 5600، روی در کانال 2200، آلومینیوم در میانه کانال 1700 و سرب در نیمه نخست کانال 2 هزار دلاری معامله می‌شود.

نفت خام تگزاس به بهای 55 دلار در هر بشکه و نفت برنت در سطح 59 دلاری معامله‌ می‌شوند. این در حالی است که دامنه جنگ تعرفه‌ای دو کشور چین و امریکا برای اولین بار به حیطه نفت نیز کشانده شده است.

جهش طلا به بالای مرز روانی

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای طلا در شروع کار بازارهای اسیایی در روز چهارشنبه صعودی شد. هر اونس از فلز زرد با رشد 0.52 درصدی (معادل 7.34 دلار) به بهای 1425.7 دلار به فروش می‌رسید. بهای اونس طلا در بازار آتی کامکس نیویورک نیز برای تحویل در ماه آگوست 1.5 درصد (معادل 20.9 دلار) افزایش قیمت را تجربه کرده و به بهای 1429 دلار مبادله می‌شود.

آمادگی پکن برای مقابله با واشنگتن در جنگ تجاری

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز دونالد ترامپ به کرات اعلام کرده است که انتهای ژوئن در حاشیه نشست گروه 20 با رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد، با این حال هنوز هیچ یک از مقامات چینی این دیدار را تایید نکرده‌اند.

مازاد تجاری چین در ماه می دو برابر پیش‌بینی‌ها رشد کرد

Submitted by admin on

دنیای بورس: گمرک چین روز دوشنبه اعلام کرد که میزان مازاد تجاری این کشور در ماه می بسیار فراتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران بوده است. مازاد تجاری چین در ماه گذشته میلادی به 41.65 میلیارد دلار رسیده که بیش از دو برابر تخمین 20.5 میلیارد دلاری است. این آمار همچنین نشان داد که صادرات چین در مدت زمانی مشابه به طور غیر منتظره‌ای رشد کرده است اما وضعیت واردات به خاک چین اوضاع مناسبی نداشته است.

این عملکرد فراتر از انتظار در حالی رخ داد که پیش‌بینی می‌شد که جنگ تجاری اثرات مخرب خود را تداوم بخشد.

افت دو اهرمی طلا

Submitted by admin on

دنیای بورس: با توافق مکزیک و آمریکا، انتشار داده‌های مطلوب اقتصادی چین و رشد بازارهای سهام در آسیا فشار بر طلا افزایش یافت و بهای اونس تنزل کرد.

ارزش هر اونس طلا در معاملات نقدی یک درصد (معادل 13.47 دلار) کاهش یافته و به سطح 1327 دلار رسیده است.

بهای  اونس طلا در بازار آتی کامکس برای تحویل در ماه آگوست نیز بیش از 1.16 درصد (معادل 15.65 دلار) رشد کرده و به قیمت 1330.65 دلار معامله می‌شود.

آیا چین از اوراق خزانه آمریکا به عنوان سلاح استفاده خواهد کرد؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: رویترز در گزارشی تحلیلی به بررسی شرایط حجم بالای اوراق خزانه آمریکا نزد دولت چین پرداخته است. استفاده ابزاری از این حجم بالا از دارایی بازارهای مالی جهانی را از تعادل خارج کرده، نرخ بهره را بالا برده و تنش‌های بین دو غول اقتصادی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

ویتنام برنده جنگ تجاری واشنگتن و پکن

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش بلومبرگ واردات کالاهای ویتنامی به آمریکا در سه ماه نخست سال جدید میلادی شاهد جهش خیره‌ کننده 40.2 درصدی بوده است و همزمان مقدار سفارش‌ها از کره‌جنوبی 18.4 درصد افزایش یافته است. رشد واردات از کشورهای کوچک‌تر آسیای جنوب‌شرقی مرهون التهاب به وجود آمده در مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن ارزیابی می‌شود که منجر به کاهش 13.9 درصدی واردات آمریکا از چین شده است.

برنت کانال 70 دلاری را واگذار کرد

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از توئیت جنجالی دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و تهدید به گسترش دامنه تعرفه‌های این کشور بر روی تمامی کالاهای وارداتی از چین، بهای نفت در بازار جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» ضمن ثبت افت 2.07 درصدی به سطح 60.66 دلار رسید.

Subscribe to جنگ تعرفه‌ای