سومین صعود متوالی دلار

Submitted by admin on

دنیای بورس: در معاملات نخستین روز کاری هفته شاخص ارزی کشور سومین رشد متوالی خود را تجربه کرد. شنبه هر دلار آمریکا 150 تومان به ارزش خود افزود و راس ساعت 18 به بهای 13 هزار و 200 تومان به فروش رسید. پیش از این و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته دلار به ترتیب 50 و 110 تومان رشد قیمت را تجربه کرده بود و امروز با افزایش 1.15 درصدی به حرکت صعودی خود شتاب بخشید. به این ترتیب نرخ ارز به بیشترین میزان خود از 4 تیر ماه رسید و بازدهی آن از ابتدای سال پس از گذشت 7 روز کاری در بازه منفی با ثبت نرخ 0.38 درصد به محدوده مثبت بازگشت.

جهش طلا به بالای مرز روانی

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای طلا در شروع کار بازارهای اسیایی در روز چهارشنبه صعودی شد. هر اونس از فلز زرد با رشد 0.52 درصدی (معادل 7.34 دلار) به بهای 1425.7 دلار به فروش می‌رسید. بهای اونس طلا در بازار آتی کامکس نیویورک نیز برای تحویل در ماه آگوست 1.5 درصد (معادل 20.9 دلار) افزایش قیمت را تجربه کرده و به بهای 1429 دلار مبادله می‌شود.

بهبود وضعیت طلا زیر مرز روانی

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز پس از اینکه ترامپ از اجرایی شدن تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی خودداری کرد و برای جلب رضایت پکن بخشی از محدودیت‌های برند هوآوی را تعلیق کرد، دولت چین از شروع مجدد مذاکرات تجاری بین دو کشور خبر داد. همزمان چین قبول کرده است که همزمان با بازگشت به مذاکرات از محصولات کشاورزی آمریکا خرید کند.

بازارساز ارزی قاعده بازی را عوض کرد

Submitted by admin on

دنیای بورس: دلار در معاملات امروز رویه کاهشی را پیش گرفت و به اصلاح قیمت پرداخت. ساعت 18 امروز هر دلار آمریکا به بهای 13 هزار و 440 تومان به فروش رسید که 260 تومان کمتر از قیمت بسته شده در انتهای روز گذشته بود. نکته جالبی که در معاملات امروز مشخص شد تغییر سیاست بازارساز برای مدیریت کارآمدتر دامنه نوسان‌ارزی بود. پیش از این بانک مرکزی سعی داشت با کاهش محسوس نرخ ارز دلالان را متضرر کرده و تمایل آنها به باقی ماندن در جریان معاملات را کم کند.

دلار در میانه کانال 13 هزار تومانی باقی ماند

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از چندین روز نوسان حول مرز روانی 13 هزار تومانی بهای دلار طی معاملات پنجشنبه گذشته بیشترین رشد خود از 29 بهمن ماه را تجربه کرد و نرخ ارز به میانه‌ی کانال 13 هزار تومانی پرش کرد. دو پارامتر اصلی سوخت صعود دلار را فراهم آوردند. در درجه اول سفر شینزو آبه نخست وزیر کشور ژاپن به کشورمان آن چنان که باید نتوانست انتظارات از پیش‌ساخته و ذهنی معامله‌گران را برآورده کند. برخی از افراد امید داشتند آبه کلید حل معظلی باشد که به واسطه آن از فشار تحریم‌ها کاسته شده و امکان حل مشکلات از طریق راهکار دیپلماتیک فراهم آید.

جهت مخالف سکه و اونس طلا

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای سکه و دلار در معاملات آغازین هفته جدید کاهش یافت. ساعت 18 روز شنبه هر دلار آمریکا به قیمت 13 هزار و 580 تومان به فروش رفت و 170 تومان از ارزش خود را از دست داد. نکته قابل توجه معاملات ارزی امروز دامنه محدود نوسان بود. دلار که با قیمت 13 هزار و 750 تومان کار خود را شروع کرد خیلی زود به سقف روزانه 13 هزار و 770 تومانی رسید و با تغییر جهت به اصلاح قیمت پرداخت. به این ترتیب بازه نوسان نرخ ارز در معاملات امروز تنها 190 تومان بود. عمده دلیل کم تحرکی شاخص ارزی کشور سطح کم تقاضا به دلیل گارد احتیاطی معامله‌گران بود.

عقبگرد طلا از مرز روانی

Submitted by admin on


دنیای بورس: بهای هر اونس طلا طی معاملات امروز در بازار جهانی ضمن ثبت افت 0.11 درصدی به سطح 1298.4 دلار رسید.

قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آتی کامکس نیویورک هم 0.2 درصد کاهش یافت و هر اونس از این دارایی ارزشمند به بهای 1299.05 دلار به فروش رسید.

دیروز و پس از اعلام تعرفه‌های متقابل چین روی کالاهای آمریکایی قیمت فلز زرد صعودی شد و توانست از مرز روانی 1300 دلاری نیز عبور کند. قیمت طلا ساعت 5 بامداد حتی به قله یک ماهه 1303 دلاری نیز رسید.

Subscribe to طلا اونس کامکس