بازارهای سهام آمریکا در انتظار موج اصلاحی

بهبود وضعیت طلا زیر مرز روانی

11:31 - 1400/01/21
فلز زرد در معاملات سه‌شنبه بازارهای آسیایی به مدار صعود بازگشت و شرایط خود را بهبود بخشید. اعلام آتش‌بس تجاری بین چین و آمریکا ریسک‌پذیری معامله‌گران را افزایش داد و تنزل طلا به زیر مرز روانی 1400 دلاری را در بازگشایی بازار جهانی رقم زد. با این حال احتمال اصلاح رشد اخیر بازارهای سهام آمریکا می‌تواند مقدمه صعود مجدد فلز زرد را فراهم آورد.
بهبود وضعیت طلا زیر مرز روانی

دنیای بورس: به گزارش رویترز پس از اینکه ترامپ از اجرایی شدن تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی خودداری کرد و برای جلب رضایت پکن بخشی از محدودیت‌های برند هوآوی را تعلیق کرد، دولت چین از شروع مجدد مذاکرات تجاری بین دو کشور خبر داد. همزمان چین قبول کرده است که همزمان با بازگشت به مذاکرات از محصولات کشاورزی آمریکا خرید کند.

ترامپ اعلام کرده است که مذاکره‌کنندگان دو کشور از طریق تماس تلفنی بسیار صحبت کرده‌اند و مذاکرات تجاری شروع شده است. ترامپ همچنین تایید کرده است که مذاکرات پیش از دیدار وی با رئیس جمهور چین در نشست گروه 20 آغاز شده بود.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین اضافه کرد که تداوم مذاکرات بیشتر به نفع آمریکا است زیرا چین برای سالیان طولانی از مزیت‌های خود (مازاد تجاری با آمریکا) استفاده کرده است.

امروز هر اونس طلا در بازارهای آسیایی با رشد 0.63 درصدی (معادل 8.6 دلار) به قیمت 1392.8 دلار به فروش می‌رسد. اونس فلز زرد در بازار آتی کامکس نیویورک برای تحویل در ماه آگوست نیز 0.46 درصد (معادل 6.35 دلار) افزایش قیمت را تجربه کرده و به بهای 1395.5 دلار مبادله می‌شود.

بر خلاف پالس مثبت جنگ تجاری دو بانک آمریکایی مریل لینچ و مورگان استنلی انتظار دارند که بازارهای سهام آمریکا تا انتهای سال اصلاح شوند.مایک ویلسون استراتژیست سهام بانک مورگان استنلی در همین خصوص توضیح داده است که انتظار می‌رود تا پایان سه ماهه سوم سال شاهد اصلاح 10 درصدی شاخص‌های سهام ایالات متحده باشیم که می‌تواند از رشد طلا حمایت کند.