ملاحظات در مالیات بر سکه‌های پیش‌فروش

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: اخذ مالیات غیرقابل پیش‌بینی بر سکه چه اثرات سویی به همراه دارد؟ آیا این سیاست ماهیتا با مبانی حقوقی و قراردادی شرایط اولیه پیش‌فروش سکه همسو است؟ آیا این سیاست ملاحظات مختلف مالیاتی به ویژه ملاحظات اقتصاد کلان و پل اعتماد بین سیاست‌گذار و آحاد اقتصادی را لحاظ کرده است؟ آیا سیاست مذکور به هدف بازتوزیع درآمد اصابت می‌کند؟

برچسب‌ها

درآمد دولت از مالیات سکه‌

Submitted by admin on

تسنیم: محمد قاسم پناهی؛ سرپرست پیشین سازمان امور مالیاتی در این باره می‌گوید:  7.6 میلیون سکه از سوی بانک مرکزی فروخته شده که بیش از 6میلیون سکه پیش فروش شده مشمول مالیات بر درامد خواهد بود. یک میلیون سکه زیر 20 عدد بوده و معاف از معالیات خواهد بود. به هر حال محاسبات نشان می‌دهد، در این طرح درامدی حدود 1000 میلیارد تومان وصول خواهد شد.

ضرب‌الاجل به تحویل سکه‌های پیش خرید شده

Submitted by admin on

دنیای بورس: در روزی که سلطان سکه اعدام شد، بانک مرکزی نیز به کسانی که سکه با سررسید یک ماهه پیش خرید کرده بودند، ضرب الاجل داد هرچه سریع‌تر نسبت به تحویل سکه‌های خود اقدام کنند.

 تئوریسین تقسیم سکه ارزان کجاست؟

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: اخیرا یکی از اقتصاددانان نخبه و جوان ایرانی که مقاله‌های روشنگری در انتقاد از سیاست ارزی غلط چند سال گذشته داشته است با کنار هم قرار دادن گزارش‌های سفارشی علیه کارشناسان دلسوز نشان داد این جریان‌سازی از سوی یکی از معاونان رئیس‌کل سابق بانک مرکزی صورت می‌گیرد که نگران است مانند بقیه معاونان پست خود را از دست بدهد.

برنامه سکه‌های تحویلی در مهر و آبان

Submitted by admin on

بانک مرکزی: توزیع سکه‌های پیش فروش شده با سررسید شش ماهه و قیمت قطعی که از 28 مردادماه آغاز شده تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد مجموع سکه‌های پیش فروش شده شش ماهه 2 میلیون و 600 هزار قطعه است که موعد سررسید 2 میلیون و 200 هزار قطعه از این سکه‌ها در مهرماه و نیمه اول آبان‌ماه قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود ورود این مقدار سکه به بازار، تعدیل قیمت سکه را به دنبال داشته باشد.

پالس مجلس به تلاطم دلار و سکه

Submitted by admin on

دنیای بورس: خبری نگران‌کننده از مجلس به گوش رسیده است. در حالی‌که به نظر می‌رسد نگرانی از خالی شدن ذخایر طلا بانک مرکزی برخی از نمایندگان را به تکاپو واداشته است اما تصمیمات درستی از این موضوع حاصل نمی‌شود. در ماه‌های گذشته نمایندگان مجلس طرحی برای ممنوعیت واگذاری سکه‌های پیش‌فروش‌شده ارائه کردند.

بازار داغ شایعات به کام دلالان دلار و سکه

Submitted by admin on

دنیای بورس: در هر بازاری سفته‌بازان به دنبال تغییر روند بازار به کام خود هستند. به خصوص اگر اتخاذ سیاست‌های مناسب ارزی برخلاف میل سفته‌بازان باشد بهترین راه‌کار برای داغ کردن معاملات استفاده از شایعات است. شایعات در بازار امروز ارز نیز وسیله‌ای بود تا بار دیگر سفته‌بازان این بازار، دلار را گران‌تر از نرخ واقعی آن به مردم بفروشند. در حالی‌که نرخ دلار در بازار ثانویه ارزی روی 8 هزار تومان معامله می‌شود علت اوج‌گیری دلار در بازار غیررسمی جالب توجه است.

سکه تا کجا می‌ریزد؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: اگر چه امروز، در اولین معاملات بازارهای ارز و سکه نرخ‌ها در مقابل ریزش مقاومت می‌کردند، این مقاومت چندان به درازا نکشید و این بازارها مسیر افت قیمت را با شیب ملموسی طی می‌کنند.

نشانه‌های سفته‌بازی که در آخرین مرحله از صعود قیمت‌ها به وضوح مشاهده می‌شد، در ابتدای معاملات امروز نیز در تلاش برای حفظ سطوح قیمتی قابل مشاهده بود. با این حال تصمیمات جدید دولت برای عمق و وسعت بخشیدن به این بازارها، بدون دخالت مستقیم در تعیین نرخ، سبب شده است تا عرصه برای سفته‌بازی با هدف رشد قیمت‌ها محدود شود.

آمار جدید پیش‌فروش‌های سکه

Submitted by admin on

بانک مرکزی: ‌در طرح پیش‌فروش سکه که از تاریخ ۱۷ بهمن  ۱۳۹۶ آغاز و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ادامه داشت در مجموع تعداد ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه پیش‌فروش شد که از این تعداد، یک میلیون و ۶۱۰ هزار قطعه سکه در سررسیدهای یک و سه ماهه (معادل بیش از ۹۵ درصد تعهدات این دو سررسید) به متقاضیان تحویل شد.

تسکین موقت تب دلار؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: بنا به آخرین اخبار قیمت سکه و دلار در بازارهای غیررسمی به ترتیب در سطوح نزدیک به 2750 هزار و 7900 تومان قرار دارد. قیمت سکه نسبت به آخرین ارقام معاملات روز گذشته در حدود 100 هزار تومان و نرخ دلار در حدود 200 تومان کاهش داشته است.

در حالی که خبر رد لوایح مرتبط با قانون مبارزه با پولشویی (FATF) از سوی شورای نگهبان در روز شنبه قیمت‌ها را مجددا در مسیر صعودی قرار داد، سخنان محمود صادقی نماینده تهران در مجلس این سیگنال را به بازارها مخابره کرد که تصویب این لوایح تا حدودی با قطعیت همراه است؛ چرا که تصمیم‌گیری در رابطه با آن بر عهده مجلس گذاشته شده است.

Subscribe to سکه پیش فروش