رونق بازار فلزات پس از تعطیلی عید پاک

Submitted by admin on

بسیاری از بازارهای اروپایی از جمله بازار فلزات لندن در روز گذشته به علت تعطیلی دوشنبه عید پاک فعالیتی نداشتند معاملات به صورت رسمی از صبح امروز در این بازارها آغاز شده است. 

در پایان هفته اداره آمار ملی چین در گزارشی از رسیدن شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور به رقم 51/5 واحد خبر داد که این رقم به میزان معناداری فراتر از پیش بینی‌ها بود. انتشار این گزارش امیدواری هایی را نسبت به تداوم رشد پایدار اقتصاد چین ایجاد کرد و همین امر نیز به عاملی حمایت کننده از بازار فلزات تبدیل شد.

قیمت فلزات‌پایه در سراشیبی قرار گرفت

Submitted by admin on

از شب گذشته تاکنون شاخص دلار در بازار جهانی ارز رشدی 0/63 درصدی را پشت سرگذاشته  و همین امر نیز تبدیل به عاملی در جهت تضعیف قیمت در بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات پایه شده است. بالا رفتن احتمال افزایش چهار مرتبه‌ای نرخ بهره آمریکا پس از ابراز خرسندی رئیس بانک مرکزی این کشور از روند حاکم بر رشد اقتصادی از دلایل اصلی رشد ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان به حساب می‌آید.

آرامش پیش از توفان در بازار فلزات‌

Submitted by admin on

بعد از ظهر امروز رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست سالانه کمیته مشترک اقتصادی مجلس نمایندگان این کشور حاضر خواهد شد و ضمن ارائه چشم انداز خود از رشد اقتصادی آمریکا، موضع گیری های مهمی را در زمینه نرخ تورم و نرخ بهره این کشور ارائه خواهد داد. در عین حال امشب گزارش شاخص اطمینان مصرف کنندگان و همچنین میزان سفارش های کالاهای بادوام آمریکا در ماه ژانویه منتشر خواهد شد. در آستانه این رویدادها، فعالان بازار ارز احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند و همین امر نیز به نوسان اندک شاخص دلار در صبح امروز منجر شدهاست. به تبع این امر قیمت فلزات نوسان اندکی را در صبح سه‌شنبه تجربه کرده اند

رشد فلزات با تداوم تزلزل دلار

Submitted by admin on

در آستانه اتمام نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا  و انتشار بیایه این نشست، سرمایه‌گذاران بازا ارز رویکردی محتاطانه را در پیش گرفته اند و  بخشی از سرمایه گذاران نیز با بستن موقعیت های معاملاتی، قصد دارند خود را از ریسک احتمالی نتایج این نشست دور نگاه دارند. به تبع تزلزل مجدد دلار در برابر ارزهای مطرح جهان و بازگشت شاخص دلا به محدوده 89 واحد، معاملات در بازار فلزات بار دیگر رونق نسبی را تجربه می کند و قیمت‌ها به مدار صعود بازگشته اند.

صعود مس و سرب در معاملات لندن

Submitted by admin on

پس از انتشار آمار دولتی شاخص مدیران خرید تولیدی چین در روز گذشت، صبخ امروز موسسه Caixin نیز در گزارشی به شاخص مدیران خرید تولیدی محاسبه شده از سوی  این موسسه را منتشر کرد. قرار گرفتن شاخص مذکور در سطح 51 واحد منطبق با پیش بینی ها بود.ارقام بالاتر از 50 واحد شاخص مذکور نشان دهنده توسعه فعالیت های تولیدی است.

رشد دسته‌جمعی فلزات پایه

Submitted by admin on

صبح امروز شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه اکتبر منشتر شد. ثبت رقم 51/6 واحد برای این نماگر کمی از پیش بینی ها پایین تر بود.با این وجود بالاتر بودن این شاخص از رقم 50 واحد نشانگر بسط فعالیت های تولیدی به حساب می آید و همین امر نیز منجر به رشد قیمت بسیاری از محصولات شد.

در عین حال پس از افت شب گذشته شاخص دلار، این نماگر در صبح امروز روندی با ثبات را در پیش گرفت و همین امر کمی از تب  و تاب معاملات کاست.

پیشتازی «روی» در بازار فلزات پایه

Submitted by admin on

در اواخر هفته گذشته اداره آمار ملی چین از رسیدن شاخص مدیران خرید تولیدی چین به رقم 52.4 واحد خبر داد که این رقم بالاتر از انتظار فعالان اقتصادی بود. انتشار این خبر در روزهای اخیر جو مثبتی را میان فعالان بازار فلزات پایه در زمینه احتمال تقویت تقاضا برای فلزات از سوی چین در ادامه سال جاری ایجاد کرده و به رشد قیمت‌ها در روز دوشنبه دامن زده است.

معاملات محتاطانه در بازار فلزات‌پایه

Submitted by admin on

شب گذشته رئیس بانک مرکزی ایالات متحده از تصمیم این نهاد برای ادامه افزایش تدریجی نرخ بهره با وجود روند متزلزل حاکم بر تورم این کشور خبرداد و همین امر کافی بودت ا شاخص دلار را به اوج یک ماهه خود برساند. رشد ملموس دلار به تضعیف تقاضا برای فلزات پایه منجر شد.

Subscribe to شاخص مدیران خرید تولیدی چین