رونق بازار فلزات پس از تعطیلی عید پاک

03:19 - 1400/01/18
با آغاز به کار بازار فلزات پس از تعطیلات پایان هفته و تعطیلی عید پاک در روز دوشنبه، قیمت بیشتر محصولات معاملاتی این بازار در مسیر صعودی قرار گرفته است. واکنش مثبت بازار به آمار بهتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی چین و همچنین انتشار خبری در زمینه کاهش مالیات بر ارزش افزوده برخی از بخش‌های اقتصادی در این کشور از دلایل رونق معاملات در روز سه‌شنبه به حساب می آید.
رونق بازار فلزات پس از تعطیلی عید پاک

بسیاری از بازارهای اروپایی از جمله بازار فلزات لندن در روز گذشته به علت تعطیلی دوشنبه عید پاک فعالیتی نداشتند معاملات به صورت رسمی از صبح امروز در این بازارها آغاز شده است. 

در پایان هفته اداره آمار ملی چین در گزارشی از رسیدن شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور به رقم 51/5 واحد خبر داد که این رقم به میزان معناداری فراتر از پیش بینی‌ها بود. انتشار این گزارش امیدواری هایی را نسبت به تداوم رشد پایدار اقتصاد چین ایجاد کرد و همین امر نیز به عاملی حمایت کننده از بازار فلزات تبدیل شد.

همچنین در خبری مبنی تصمیم دولت چین برای کاهش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده  برای بخش های تولیدی، حمل و نقل، ساختمان، خدمات اساسی مخابراتی و محصولات کشاورزی به بازارهای مخابره شد. این موضوع نیز به بهبود چشم انداز رشد اقتصادی چین در دیدگاه فعالان اقتصادی منجر شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 1/1 درصدی در سطح 6816 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم به میزان 1/1 درصد گران شده و به 2030 دلار رسیده است. روی با رشدی 0/4 درصدی در سطح 3287 دلار قرار گرفته است. در این میان سرب با کاهش قیمتی 0/1 درصدی به 2393 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/4 درصد گران شد و آلومینیوم نیز افت قیمتی 1/1 درصدی را پشت سرگذاشت. در این میان روی با کاهش قیمتی 0/4 درصدی مواجه شد و قیمت سرب نیز به میزان 0/9 درصد پایین آمد.