در پی انتشار گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی چین روی داد

رشد دسته‌جمعی فلزات پایه

20:15 - 1400/01/17
صبح امروز گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه اکتبر منتشر شد  و بازار فلزات تحرک قیمت نسبتا مناسبی را به تبع این گزارش تجربه کرد. با وجود اینکه نتیجه اعلام شده کمی از پیش بینی ها ضعیف تر بود، ثبت رقمی بالاتر از 50 واحد برای شاخص مذکور از تداوم رشد بخش تولیدی چین در ماه جاری حکایت داشت و همین امر نیز قیمت فلزات را در مسیر رشد قرار داد.
رشد دسته‌جمعی فلزات پایه

صبح امروز شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه اکتبر منشتر شد. ثبت رقم 51/6 واحد برای این نماگر کمی از پیش بینی ها پایین تر بود.با این وجود بالاتر بودن این شاخص از رقم 50 واحد نشانگر بسط فعالیت های تولیدی به حساب می آید و همین امر نیز منجر به رشد قیمت بسیاری از محصولات شد.

در عین حال پس از افت شب گذشته شاخص دلار، این نماگر در صبح امروز روندی با ثبات را در پیش گرفت و همین امر کمی از تب  و تاب معاملات کاست.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشد 0/5 درصدی در سطح 6897 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی0/55 درصدی در سطح 2167 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/8 درصدی در سطح 2431 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی 0/6 درصدی در سطح 3235 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/1 درصد گران شد و روی نیز افزایش قیمتی 1/1 درصدی مواجه را پشت سر گذاشت. در این میان آلومینیوم به میزان مختصری رشد کرد و تنها سرب با کاهش قیمتی اندک مواجه شد.