آرامش پیش از توفان در بازار فلزات‌

01:57 - 1400/01/18
در آستانه حضور رئیس فدرال رزرو در مجلس نمایندگان آمریکا و انتشار گزارش شاخص اطمینان مصرف کنندگان و سفارش کالاهای با دوام این کشور، سمت و سوی دلار در بازار ارز جهانی هنوز مشخص نیست و همین امر نیز منجر به نوسان اندک قیمت فلزات در صبح امروز شده است. در عین حال فردا شاخص مدیران خرید تولیدی چین منتشر خواهد شد و همین امر نیز احتیاط در میان معامله‌گران بازار فلزات را افزایش داده است.
آرامش پیش از توفان در بازار فلزات‌

بعد از ظهر امروز رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست سالانه کمیته مشترک اقتصادی مجلس نمایندگان این کشور حاضر خواهد شد و ضمن ارائه چشم انداز خود از رشد اقتصادی آمریکا، موضع گیری های مهمی را در زمینه نرخ تورم و نرخ بهره این کشور ارائه خواهد داد. در عین حال امشب گزارش شاخص اطمینان مصرف کنندگان و همچنین میزان سفارش های کالاهای بادوام آمریکا در ماه ژانویه منتشر خواهد شد. در آستانه این رویدادها، فعالان بازار ارز احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند و همین امر نیز به نوسان اندک شاخص دلار در صبح امروز منجر شدهاست. به تبع این امر قیمت فلزات نوسان اندکی را در صبح سه‌شنبه تجربه کرده اند

در این میان قرار است فردا گزارش مهم شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه ژانویه منتشر شود که مسلما نتیجه این گزارش تاثیر قابل توجهی بر بازار فلزات پایه خواهد گذاشت و نوسان قیمت در بازار را افزایش خواهد داد. در نتیجه این تا پیش از انتشار گزارش شاخص مذکور، سرمایه گذاران در بازار فلزات با احتیاط بیشتری فعالیت خواهند کرد.

با در نظر گرفتن رودادهای مهمی که تا فردا در بازار ارز  به قوع خوهند پیوست، انتظار نوسان ملموس دلار و همچنین واکنش شدید فلزات به این روند دور از ذهن نیست. در عین حال نتیجه گزارش شاخص مدیران تولیدی چین نیز می تواند قیمت فلزات را دستخوش تغییرات رادیکالی کند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 7129 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم به میزان 0/4 درصد گران شده و در قیمت 2148 دلار معامله می شود. روی با افزایشی 0/1 درصدی در سطح 3534 دلار قرار گرفته و در این میان سرب با افزایش قیمتی 0/16 درصدی به 2582 دلار رسیده است.

همچنین در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/3 درصد ارزان شده و آلومینیوم نیز افت قیمتی 0/2 درصدی را پشت سرگذاشته است. در این میان قیمت روی 0/2 درصد بالا رفته و سرب افزایش قیمتی 0/3 درصدی را تجربه کرده است.