سقوط دلار پس از نشست فدرال رزرو

Submitted by admin on

نشست دو روزه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی ایالات متحده امشب پایان یافت و این نهاد همان‌گونه که انتظار می رفت نرخ بهره پایه را با افزایشی 0/25 درصدی به 1/5 درصد رساند.با این وجود اعضای این نهاد چشم انداز افزایش نرخ بهره را در سال های پیش رو نسبت به نشست ماه دسامبر تغییر ندادند و تصمیم بر این  شد تا در  دو سال پیش رو هر ساله نرخ بهره در سه مرحله افزایش یابد تا در نهایت به 2/8 درصد برسد.

سرگیجه بازار فلزات‌پایه

Submitted by admin on

شاخص دلار شب گذشته توانست به اوج یک ماهه خود برسد اما صبح امروز از مواضع پیشین عقب نشست و با ورود این نماگر به محدوده منفی، کمی از فشار موجود بر بازار فلزات کاهش یافت. با این وجود کماکان سرب و روی در محدوده منفی قیمت در حال معامله هستند.

عقب‌نشینی شاخص دلار از قله یک ماهه

Submitted by admin on

شب گذشته به لطف انتشار آمار بهتر از انتظار شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده، شاخص دلار توانست رشد مناسبی را تجربه کند و به 94/07 واحد برسد که این رقم از 14 نوامبر تاکنون در بازار دیده نشده بود.

سیر صعودی دلار در صبح امروز مختل شد و با ورود به محدوده منفی، بار دیگر این نماگر به سطوح کمتر از 94 واححد رسید. شناسایی سود از سوی سرمایه گذارن به ویژه بر روی جفت ارز یورو- دلار  و همچنین رشد ارزش ین در برابر دلار به لطف انتشار گزارش امیدوارکننده سطح سفارش ماشین آلات تولیدی در ژاپن از دلایل تزلزل صبح امروز شاخص دلار به حساب می آیند.

رشد طلای جهانی در صبح چهارشنبه

Submitted by admin on

امشب نشست سیاست گذاری فدرال رزور برگزار خواهد شد و انتظاری برای افزایش نرخ بهره در این نشست وجود ندارد اما بسیاری از فعالان اقتصادی منتظر دریافت سیگنال هایی از احتمال افزایش نرخ مذکور در ماه دسامبر و همچنین اعلام جزئیات برنامه کاهش حجم ترازنامه بانک مرکزی هستند. در این میان بخشی از معامله گران اقدام به اتخاذ موقعیت های معاملاتی خرید در بازار فلزات قیمتی به ویژه طلا کرده اند تا در صورت امیدوارکننده نبودن نتایج این نشست بتوانند از جهش قیمت طلا منتفع گردند. خنثی شدخ رشد ابتدای روز شاخص دلار نیز در رشد قیمت طلا تاثیرگذار بوده است.

صعود دلار در آستانه نشست سیاستگذاری"فد"

Submitted by admin on

امشب جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو برگزار می شود و در حالی که انتظاری برای افزایش نرخ بهره در این نشست وجود ندارد، سرمایه گذاران در انتظار دریافت سرنخ های امیدوارکننده ای از روند آتی افزایش نرخ بهره و برنامه کاهش حجم اوراق در ترازنامه این نهاد هستند. همچنین شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده نیز در شب پیش رو منتشر خواهد شد. به تبع این امر دلار ایالت متحده رشد مناسبی را در برابر یوررو تجربه کرده و همین امر نیز به رشد شاخص دلار انجامیده است.

توقف روند صعودی شاخص دلار

Submitted by admin on

شاخص دلار از یازدهم اکتبر تا شب گذشته رشدی نزدیک به یک درصد را تجربه کرد. بخش عمده ای از این افزایش نیز در دو جلسه معاملاتی پیشین روی داد. پس از این روند شاهد آغاز فرآیند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی در صبح امروز هستیم امر که دلار را در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان تضعیف کرده است.

معاملات کم‌نوسان طلا در بازار جهانی

Submitted by admin on

هم اکنون شاخص دلار با رشدی حدود 0/1 درصد مواجه شده و همین امر نیز تاثیر منفی بر معاملات طلا داشته است. گزارش‌های امیدوارکننده تولید کارخانجات و تولیدات صنعتی ایالات متحده در کنار احتمال انتخاب جان تیلور به عنوان گزینه تصدی ریاست بانک مرکزی ایالات متحده از سوی رئیس جمهور این کشور از دلایل حمایت‌کننده از ارزش دلار به حساب می‌آید. تیلور نسبت به رئیس کنونی فدرال رزرو دیدگاه های انقباضی شدیدتری را پیگیری می کند.

تداوم رشد دلار در برابر ارزهای مطرح جهان

Submitted by admin on

شب گذشته گزارش‌های تولیدات کارخانجات و تولیدات صنعتی ایالات متحده منتشر شد که هر دو این گزارش‌ها توانست انتظار فعالان بازار را برآورده سازد و همین امر نیز به حمایت از شاخص دلار منجر شد.

بازگشت شاخص دلار به مدار صعود

Submitted by admin on

شب گذشته شایعاتی در زمینه نظر مساعد دونالد ترامپ برای معرفی جان تیلور به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو مظرح شد. تیلور در میان گزینه‌های موجود بیش از سایرین به سیاست‌های انقباظی اعتقاد داشته و اصرار زیادی برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و تسریع در اجرای برنامه کاهش حجم ترازنامه فدرال رزرو دارد.

بدین ترتیب با اعلام این خبر  بازده اسناد خزانه از کمترین سطح دو هفته اخیر فاصله گرفت و همین امر نیز به بهبود شاخص دلار از شب گذشته تاکنون کمک شایانی کرد.

پایان رالی دلار در بازار جهانی

Submitted by admin on

روز گذشته شاخص قیمت تولیدکننده اتحادیه اروپا منتشر شد و بهتر بودن رقم اعلام شده برای این شاخص در ماه آگوست منجر به ایجاد جوی مثبت در معاملات یورو شد و همین امر نیز به تزلزل شاخص دلار دامن زد.

در این میان پس از رالی چند روز اخیر دلار در برابر ارزهای مطرح جهان به ، از صبح امروز شاهد افزایش فشار بر معاملات این ارز به تبع شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران هستیم امری که به افت بیش از پیش شاخص دلار دامن زده است.

Subscribe to بانک مرکزی ایالات متحده