رشد طلای جهانی در صبح چهارشنبه

20:19 - 1400/01/17
در آستانه برگزاری نشست سیاست گذاری بانک مرکزی ایالت مjحده و انتشار آمارهای مهم اقتصادی مانند شاخص مدیران خرید و اشتغال بخش غیر کشاورزی این کشور، بخشی از معامله گران فلزات قیمتی به سوی بازار فلزات قیمتی حرکت کرده اند تا در صورت ناامیدکننده بودن نتایج این رویدادها از رشد قیمت طلا و دیگر فلزات منتفع شوند.
رشد طلای جهانی در صبح چهارشنبه

امشب نشست سیاست گذاری فدرال رزور برگزار خواهد شد و انتظاری برای افزایش نرخ بهره در این نشست وجود ندارد اما بسیاری از فعالان اقتصادی منتظر دریافت سیگنال هایی از احتمال افزایش نرخ مذکور در ماه دسامبر و همچنین اعلام جزئیات برنامه کاهش حجم ترازنامه بانک مرکزی هستند. در این میان بخشی از معامله گران اقدام به اتخاذ موقعیت های معاملاتی خرید در بازار فلزات قیمتی به ویژه طلا کرده اند تا در صورت امیدوارکننده نبودن نتایج این نشست بتوانند از جهش قیمت طلا منتفع گردند. خنثی شدخ رشد ابتدای روز شاخص دلار نیز در رشد قیمت طلا تاثیرگذار بوده است.

در عین حال امشب آمار مربوط به شاخص مدیران خرید ایالت متحده منتشر خواهد شد و همچنین موسسه ADP نیز آمار اشتغال غیر کشاورزی را اعلام خواهد کرد. نتایج این دو گزارش نیز می تواند سمت و سوی دلار و به تبع این امر جهتگیری بازار طلا را  تغییر دهد. گزارش دولتی اشتغال قرار است در پایان هفته به بازارها مخابره  شود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1276/2 دلار رشد قیمتی 5 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با افزایشی 3 دلاری در سطح 1274/8 قرار گرفته است.