معاملات کم‌نوسان طلا در بازار جهانی

19:43 - 1400/01/17
معاملات طلا در ساعت‌های اخیر نوسان قیمت اندکی را در بازار جهانی تجربه می‌کند و قیمت این محصول به میزان مختصری افت کرده است. رشد شاخص دلار از یک سو بر معاملات فشار وارد میکند و از سوی دیگر نیز رشد تقاضای فیزیکی از سوی هند حمایت نسبی را از قیمت به عمل می‌آورد.
معاملات کم‌نوسان طلا در بازار جهانی

هم اکنون شاخص دلار با رشدی حدود 0/1 درصد مواجه شده و همین امر نیز تاثیر منفی بر معاملات طلا داشته است. گزارش‌های امیدوارکننده تولید کارخانجات و تولیدات صنعتی ایالات متحده در کنار احتمال انتخاب جان تیلور به عنوان گزینه تصدی ریاست بانک مرکزی ایالات متحده از سوی رئیس جمهور این کشور از دلایل حمایت‌کننده از ارزش دلار به حساب می‌آید. تیلور نسبت به رئیس کنونی فدرال رزرو دیدگاه های انقباضی شدیدتری را پیگیری می کند.

در عین حال عید دیوالی در هند آغاز شده و با ورود به فصل اوج برگزاری مراسم ازدواج در این کشور، تقاضا در بازار نقدی برای طلا  از سوی هندی‌ها تقویت شده است. سرمایه گذاران امیدوارند در یک هفته آینده بازار با رشد تقاضای مناسبی از سوی هند مواجه شود و این امر بتواند حمایت نسبی را از قیمت طلا پدید آورد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1284/9 دلار افت قیمتی 1/3 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی، قیمت با کاهشی بیش از 3 دلار در سطح 1282/3 قرار گرفته است.