در آستانه اتمام نشست بانک مرکزی ایالات‌متحده اتفاق افتاد

سرگیجه بازار فلزات‌پایه

22:02 - 1400/01/17
بازار فلزات پایه در روز چهارشنبه جهت مشخصی ندارد و با وجود رشد اندک قیمت آلومینیوم در صبح امروز، سرب و روی در محدوده منفی معامله می‌شوند و مس نیز تغییر قیمت ملموسی را تجربه نمی کند. بلا تکلیفی سرمایه‌گذاران پیش از اعلام نتایج نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی ایالات متحده اصلی‌ترین دلیل ابهام پیش روی فعالان بازار در برهه کنونی به حساب می‌آید.
سرگیجه بازار فلزات‌پایه

شاخص دلار شب گذشته توانست به اوج یک ماهه خود برسد اما صبح امروز از مواضع پیشین عقب نشست و با ورود این نماگر به محدوده منفی، کمی از فشار موجود بر بازار فلزات کاهش یافت. با این وجود کماکان سرب و روی در محدوده منفی قیمت در حال معامله هستند.

ساعت 22:30 دقیقه به وقت تهران قرار است نتیجه نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی ایالات متحده در زمینه تغییر نرخ بهره این کشور به اطلاع عموم برسد. سرمایه‌گذاران نیز در حال حاضر منتظر هستند تا با دریافت سر نخ‌هایی از تعداد دفعات مد نظر اعضای فد در زمینه افزایش نرخ بهره در سال آینده به معاملات خود در بازار ارز سمت و سو دهند. به همین دلیل تا پیش از مشخص شدن دیدگاه فدرال رزرو بازار ارز جهت‌گیری مشخصی نخواهد داشت و همین امر نیز منجر به بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و فعالان بازار فلزات پایه در معاملات امروز شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن بدون تغییری قابل ذکر در سطح 6674 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/16 درصدی به 2020 دلار رسیده است. سرب به میزان 0/14 درصد ارزان شده و در سطح 2513 دلار معامله می‌شود و روی نیز با کاهش قیمتی 0/13 درصدی در سطح 3146 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/6 درصد گران شد و قیمت سرب نیز 1/3 درصد افزایش یافت. روی 0/7 درصد رشد کرد و در این میان آلومینیوم کاهش قیمتی 0/3 درصدی را پشت سرگذاشت.